"Eigen bijdrage kosten auto" bij schade

RobK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

"Eigen bijdrage kosten auto" bij schade

#1 , 12 jan 2017 20:51

Situatie:

Op de terugweg van het werk heb ik met mijn bedrijfswagen in het donker een (reeds dode) vogel geraakt, voor op mijn bumper. De schade was een kleine barst in de bumper. Dit gebeurde in de laatste week van mijn opzeg bij mijn vorige werkgever, in oktober. Ik krijg nu de factuur gepresenteerd van 451,10 euro wat volgens de onderneming: "Eigen bijdrage kosten auto" is. Dit in het nieuwe jaar, terwijl ik niet meer werkzaam ben bij de werkgever. Volgens deze staat dit in het werknemershandboek beschreven dat ze deze op mij kunnen verhalen. Ik heb zelf geen inzage meer in dit handboek op dit moment, dus ik kan het niet nakijken.

Is dit rechtsgeldig?

rekening houdend met:
* woon-werk verkeer
* overmacht ("dood" voorwerp op de snelweg)
* mag een werkgever dit in het handboek beschrijven?
* niet meer werkzaam zijn bij de werkgever (kan het handboek niet meer inzien)

Ik zie zelf best wel in dit verhaal niet in mijn voordeel speelt en dat de werkgever waarschijnlijk in zijn recht is. Toch ben ik benieuwd naar jullie mening. Bedankt daarvoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2017 22:27

Heb je ooit de car policy gekregen en je er mee akkoord verklaard?

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”