Verkeersongeval

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

Verkeersongeval

#1 , 06 jan 2017 11:13

Ongeval zonder derde partij chronisch pijnpatient in slaap gevallen of zo geen alcohol tegen een boom gereden. Auto per total. Hoeveel riskeer ik te betalen boete? Schade boom hoeveel? Gerechtskosten of niet? Op spoed beland daar verhoord doir decpolirie maar geen pv getekend. Graag meer info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 06 jan 2017 11:48

als u schade hebt gemaakt aan de boom is er wel een derde partij in het spel. U zal de boom moeten vergoeden. hoe bent u verzekerd?
mogelijks zal politie onderzoeken of u als dan niet onder medicatie met de wagen mag rijden. Indien niet zal er vervolgd worden

LeenW
Berichten: 12826

#3 , 06 jan 2017 11:51

Moeilijk te zeggen hoeveel "een boom" u gaat kosten he..

Reclame

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 07 jan 2017 23:04

Maar hoe vervolgd? En welke strafmaat kan dat inhouden? Boete intrekking rijbewijs? Wat nog? Betr die medicatie hoe onderzoeken ze dat?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 07 jan 2017 23:10

U ondertekend nooit een PV dat doet de vastellende politieambtenaar. Hooguit uw verklaring. Uiteraard zijn er ook de vaststellingen van de politie over uw toestand. Als u niet weet of u iets getekend hebt ...zal u mogelijk ook niet weten of men een bloedstaal heeft genomen.
Er zal toch een reden naar boven moeten komen voor het tegen de boom rijden... als de politie geen onderzoek doet zal uw verzekering het wel doen.

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

#6 , 07 jan 2017 23:15

Het was een black out. Ze hebben geen bloed genomen en de doktor idckliniek zei hij mag niet blazen. Wat gebeurt er in verband met medicatie en rijden? Hij was op spoed beland. Nooit eerder in zijn leven grote ongelukken gehad. Huisarts zei voorzichtig zijn met rijden met medicatie. Zijn pijnstillers voor de rug. Wat riskeer hij van boete en straf? Bedrag?

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 07 jan 2017 23:17

Hij heeft toen niks getekend zou daarclater voor opgeroepen worden. Maar politie zei dat is gewoon ongeluk tegen boom pv word doorgestuurd naar het parket hij zal een boete krijgen.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 08 jan 2017 22:20

Ik ben en daarna hij heeft niets getekend ....wat is het nu????
In een case die ik goed ken soortgelijk is het de verzekering die verder onderzoek heeft gedaan - wilde niet opdraaien voor de kosten.

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

#9 , 08 jan 2017 23:20

Hij heeft niks getekend. Hoe veel kosten in totaal riskeer hij?

birchr
Topic Starter
Berichten: 15

#10 , 09 jan 2017 00:22

Indien huj niet op zijn domicilieadres bevind en een eventuele dagvaardiging daar niet kan ontvzngen en hij revalideer bij mij hoe deze dan te ontvangen?

LeenW
Berichten: 12826

#11 , 09 jan 2017 10:09

Hij moet zelf de nodige stappen doen om zijn post te ontvangen. Indien dit van langere duur is, moet hij zijn domicilie bij u plaatsen.

Franciscus
Berichten: 38592

#12 , 12 jan 2017 19:26

Of op zijn minst zijn post laten doorsturen.

PS als de dokter zegt dat hij niet kon blazen dan had de politie gewoon een bloedstaal moeten (laten) nemen door die dokter (technische zaak) en de documenten door een andere dokter laten invullen.
Dan waren er bewijzen geweest. Nu zal het van de verzekering afhangen. Heb mijn mails nog eens gelezen inzake die case die ik ken.
Daar heeft de verzekering na maanden de zaak uitgevogeld en dan regres uitgevoerd voor de rechtbank. Bestuurder heeft alles moeten (terug)betalen.

Terug naar “Verkeersongevallen”