aanrijding

an59
Topic Starter
Berichten: 82

aanrijding

#1 , 18 dec 2016 09:41

we hebben op 18/8/2016
een aanrijding gehad
een man reed door het rood licht
hebben twee getuigen
maar de man heeft tot heden geen aangiften gedaan bij zijn verzekering
kan dit
politie is ter plaatsen geweest
onze verzekerig heeft de verzekerig van deze man aangeschreven hier over
ik heb rechtsbijstand
deze hebben pv op gevraagd
en tegen partij er van op de hoogte gebracht dat hij wel dergelijk door het rood is gereden
is nu al 4 maanden bezig
de rechtsbijstand moet telkens rappel doen
en krijgen geen antwoord
hoe verloop dat nu verder
iemand hier ervaring er mee

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Karanog
Berichten: 141

#2 , 18 dec 2016 09:53

viewtopic.php?f=7&t=72861&p=430288
Zie het antwoord van scorpioen: "U kan de tegenpartij niet verplichten aangifte te doen bij haar verzekeringsmaatschappij. U kan wel rechtstreeks van deze maatschappij uw schadevergoeding vorderen."

an59
Topic Starter
Berichten: 82

#3 , 18 dec 2016 12:48

best
en als deze maatschappij niet antwoord wat dan
naar meermaals schrijven ?

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 18 dec 2016 13:00

Die man heeft U schade berokkend, niet zijn verzekering. Aangezien de verzekering door hun klant niet in kennis gesteld is van een schadegeval, gaat die volgens mij niets doen. U zal via de rechtbank een zaak moeten starten tegen de bestuurder om schadevergoeding te eisen vrees ik. Waarschijnlijk zal dan de tegenpartij wel zijn verzekering inlichten, en vanaf dat moment kan het behandeld worden als een gewoon verkeersongeval met stoffelijke schade.
Aangezien u rechtsbijstand hebt, zou eigenlijk uw verzekering dit moeten doen (of eigenlijk al lang gedaan moeten hebben).

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 dec 2016 13:16

Die man heeft U schade berokkend, niet zijn verzekering. Aangezien de verzekering door hun klant niet in kennis gesteld is van een schadegeval, gaat die volgens mij niets doen.
4 APRIL 2014. - Wet betreffende de verzekeringen
Art. 150. De verzekering geeft de benadeelde een eigen recht tegen de verzekeraar.

Dit recht is niet afhankelijk van het feit dat de verzekerde aangifte gedaan heeft bij zijn verzekeraar.
Je hebt rechtsbijstand. Als die er niet in slaagt de zaak te regelen met de verzekeraar van de tegenpartij hebt u het recht vrij een advocaat te kiezen op kosten van de rechtsbijstandverzekering.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 18 dec 2016 14:08

Bijna alle rechtsbijstandverzekeringen heb je vrije keuze van advocaat. Stel u eigen advocaat aan, die zal wel contact opnemen met u verzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

an59
Topic Starter
Berichten: 82

#7 , 11 feb 2017 23:33

we zijn nu al weer 7 maanden verder
en ik krijg te horen
van december
Zij zijn momenteel nog in afwachting van het akkoord van hun Nederlandse opdrachtgever op onze
schadecijfers.
Wij volgen verder op en berichten u zodra er nieuws is.
staat daar een datum op
ik bedoel hoe veel tijd hebben ze daar voor

Terug naar “Verkeersongevallen”