schade aan auto door andere

julles09
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schade aan auto door andere

#1 , 14 dec 2016 19:23

Hallo

Eventjes de situatie schetsen: een vriend van me wil iets uit mijn auto halen en geef hem hiervoor mijn sleutels. Hierbij bots hij per ongeluk tegen mijn versnellingspook (stond in versnelling ipv handrem) . Als ik eventjes later terug naar mijn auto ga is deze naar beneden gerold en tegen een muurtje aangereden, hierdoor is er toch wel wat schade (lees kosten).

Wie moet hiervoor opdraaien? Welke verzekering kan hij hiervoor aanspreken? Autoverzekering, familiale,....?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 14 dec 2016 19:27

Daar gaat geen enkele verzekering voor tussenkomen.
Men moet zijn wagen op de juiste manier immobiliseren.
Indien dat was geschiedt dan zou er geen ongeval geweest zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mjers
Berichten: 1788

#3 , 14 dec 2016 21:30

Een verzekering zal idd niet tussenkomen. Maar u kunt hem wel persoonlijk aansprakelijk stellen hiervoor.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 15 dec 2016 08:12

U kunt het altijd proberen op de familiale van uw vriend te steken (ik maak uit uw verhaal dat het niet uw partner is), maar of dit zal lukken, is iets anders.

Terug naar “Verkeersongevallen”