Verkeersongeval in België met Nederlander

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval in België met Nederlander

#1 , 13 dec 2016 11:51

Ik ben achteraan ingereden door een Pool met een Nederlandse leasingwagen dit op de ring van Antwerpen. Ik vraag mij af hoe dit allemaal verloopt en hoe Nederland werkt en hoelang ik mag rekenen dat dit kan duren. De leasingwagen was verzekerd.
Ook welke vergoeding ik mag verwachten?
Zelf ben ik verzekerd via X die qua verzekering kennis heel zwak zijn. Zodus de info blijft beperkt. Wie weet hierop een antwoord?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2016 12:50

Zoon voorgehad in Knokke met een Nederlander, zijn geld stond na 15 dagen op de rekening !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2016 13:50

Zo snel wij zijn nu reeds 2 weken verder en weten nog van niets. Het zal van verzekering afhangen hoe snel alles verloopt thx voor de respons. Wij staan momenteel te wachten zonder deftig te weten wat en wanneer. We zijn ermee bezig da is al wat we te horen krijgen. Vergoeding huurwagen weten we ni of vergoed is of we in ons recht zijn dat staat ook nog ni vast. Hij is volop achterin ons gereden met rug en nekklachten als gevolg.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 14 dec 2016 14:50

Is de federale wegpolitie ter plaatse geweest want wat u schrijft is dit een aanrijding met gewonden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2016 14:59

Is de federale wegpolitie ter plaatse geweest want wat u schrijft is dit een aanrijding met gewonden.
Dikwijls duiken die klachten pas achteraf op (jammer genoeg). Ik spreek uit ervaring: ernstig ongeval gehad (ikzelf was passagier in een wagen die ettelijke keren overkop gegaan is). Op de moment zelf leek ik in orde (kooi van de wagen bleek bijzonder sterk, waardoor niemand van de inzittenden ernstig gewond raakte), de dagen erna serieuze pijn aan rug, schouders en nek. Gelukkig zijn deze pijnen na een aantal dagen ook weggegaan en nooit meer teruggekomen. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen minder geluk hebben en de pijnen chronisch worden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 14 dec 2016 15:01

Klopt maar dan nog dient er aangifte gedaan te worden net om de gevolgen later te kunnen laten vergoeden.

Jackrussell
Berichten: 701

#8 , 14 dec 2016 15:36

X heb ik ervaring mee, dat is een drama. Nederlandse verzekeringsmaatschappijen zullen in elk geval sneller werken dan X.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 dec 2016 15:47

Klopt maar dan nog dient er aangifte gedaan te worden net om de gevolgen later te kunnen laten vergoeden.
Tja, maar in veel gevallen denken mensen "goh, enkel blikschade. Verzekering handelt dit wel af." Een begrijpelijke reactie. Mogelijk ook die van de topic starter. Misschien moet hij ons even zeggen of de poltie al dan niet ter plaatse geweest is en een PV opgesteld heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 dec 2016 16:33

Politie was ter plaatse maar geen pv opgesteld wel melding bij huisarts gedaan en kinesist. De schade is per total zodus is er een bestek opgemaakt en verstuurd naar mijn verzekering X deze ging het pas na 2 dagen naar Nederland sturen maar hoever dit staat weet ik pas donderdag aanstaande. Grappig dat de vermelding viel dat Nederland sneller werkt dan X dat zal waarschijnlijk ook zo zijn
Maar wat doe je eraan wachten

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 dec 2016 16:34

Nu normaal wachten op expert van Nederland om te zien wat ze doen. Laten herstellen of per total. De kost voor herstelling ligt hoger dan de waarde van de wagen

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 14 dec 2016 16:41

Dus niet gezegd gewonden want dan moet er PV worden opgesteld in andere gevallen stoffelijk volstaat EAF.

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 dec 2016 07:10

EAF aanrijdingsformulier is ingevuld door politie ter plaatse maar mijn vraag is ...
Wanneer dit alles te lang duurt tussen mijn verzekering en die van de Nederlandse maatschappij wat ik er dan kan aan doen om de boel te kunnen versnellen. Want momenteel weet ik nog niet veel enkel wachten en wachten.
Kan ik geen rechtsbijstand inroepen? En hoe die ik dit?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#14 , 15 dec 2016 08:34

Gelieve de naam van de verzekeringsmaatschappij niet te vermelden.

Saschaaerts
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 dec 2016 09:20

X assurance

Terug naar “Verkeersongevallen”