Kom van parking afgereden , ander achteruit van zijn oprit .

Guido123
Topic Starter
Berichten: 6

Kom van parking afgereden , ander achteruit van zijn oprit .

#1 , 09 dec 2016 21:04

Ik kom van een parking op een openbare weg gereden en zie de over buur achteruit van zijn oprit af komen . Ik stop op de rand van de straat met mijn linker wiel nog op de rand van de stoep . Hij rijd nog achteruit en rijd links voor tegen mijn auto . Hij is over de helft van de weg met de achterkant van zijn auto . Nu zegt de verzekering dat het 50/50 is .
Grt. Guido .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 09 dec 2016 21:06

Is dat een tweevaksbaan?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Guido123
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 09 dec 2016 21:10

Ja , maar geen weg markeringen aanwezig .

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#4 , 10 dec 2016 16:13

Ik kom van een parking op een openbare weg gereden en zie de over buur achteruit van zijn oprit af komen . Ik stop op de rand van de straat met mijn linker wiel nog op de rand van de stoep . Hij rijd nog achteruit en rijd links voor tegen mijn auto . Hij is over de helft van de weg met de achterkant van zijn auto .
Staat dat ook allemaal ZO op het aanrijdingsformulier ?
Nu zegt de verzekering dat het 50/50 is .
Waarop baseert uw verzekeraar deze stelling ?

U hoeft het overigens niet eens te zijn met uw verzekeraar. U kan uw verzekeraar te kennen geven dat u het met deze beslissing niet eens bent, en u een beroep wenst te doen op de objectiviteitsclausule. Die houdt in, dat u uw zaak aan een advocaat mag voorleggen. Als die advocaat het advies geeft dat u de zaak met gunstig gevolg voor de rechtbank kan trekken, dan moet uw verzekeraar de gerechtskosten en de kosten voor de advocaat betalen.

Maar neem dan best een goede advocaat, en niet eentje die uw verzekeraar u zal voorstellen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Guido123
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 10 dec 2016 19:54

Ik heb bij opmerkingen geschreven , " IK ben juist op de baan en zie de andere auto achteruit van zijn oprit komen . Ik stop , de andere auto raakt mijn auto ."

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 11 dec 2016 12:41

Ik heb bij opmerkingen geschreven , " IK ben juist op de baan en zie de andere auto achteruit van zijn oprit komen . Ik stop , de andere auto raakt mijn auto ."
Mss eens polsen bij je verzekeraar waarop zij hun visie baseren. En verder : zie vorige posting. U kan gebruik maken van die objectiviteitsclausule. Maar dan best niet te lang mee wachten om 1 en ander bekend te maken aan uw verzekeraar.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”