Signalisatie bij ongeval

aocaoc
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Signalisatie bij ongeval

#1 , 02 dec 2016 00:48

Hallo, eerste post, hele boterham.

Ik hoop dat ik hiermee in het juiste subtopic post.

Op 20 oktober omstreeks 21u heb ik een ongeval gehad met de wagen zonder andere betrokkenen, de auto was niet meer rijdbaar.
Dit was op een oprit van de autosnelweg dus heb ik de politie verwittigd.
Deze vroegen of ik een takelwagen nodig had, daar ik een abonnement heb bij Touring wegenhulp zei ik dat ik hen ging verwittigen.
Dit was geen probleem voor de politie die op dat moment ook al onderweg was naar de plaats van het ongeval.

Een kwartiertje later stopt er een camionnette (type mercedes vito) van een ander takelbedrijf, opgeroepen door de politie voor signalisatie.
Ik had hier verder geen erg in daar ik eerder met de ongevalswagen en de politie bezig was die enkele momenten later toekwam

Een takelwagen van Touring is dan mijn wagen komen takelen.
Voor de politie was alles in orde daar er geen schade was aan het wegdek.

In alle drukte heeft dat andere takelbedrijf mij nog een document onder mijn neus geschoven dat ik moest invullen (naam, adres + handtekening), zoals ik al zei, was ik hier niet echt mee bezig en heb hier niet meer uitleg over gevraagd noch gekregen.

Krijg ik deze week een rekening in de bus van 169 euro van dat andere takelbedrijf (opgeroepen door de politie, enkel voor signalisatie en dit voor ongeveer 30 minuten).

Daar er geen gewonden waren of schade was was ik zelfs niet verplicht de politie te bellen, maar omdat dit op een oprit van de autostrade was heb ik dit wel gedaan voor de veiligheid van de andere bestuurders.

Vraag ik mij af of dit andere takelbedrijf mij zomaar een rekening hiervoor kan sturen?

Alvast bedankt,

LW

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 dec 2016 08:22

Voor de duidelijkheid voor anderen:
- een ongeval zonder schade en ook geen schade aan wegdek noch aan andere bestuurders? Wat was het ongeval dan? Was het niet gewoon een panne?
- versperde je wagen de oprit deels? Of totaal niet?
- heb je kopie van het getekende document gekregen?

aocaoc
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2016 10:03

De wagen is door hevige regenval komen slippen en tegen de betonnen afsluiting geschoven.
Er was geen schade aan het wegdek noch aan de betonnen afsluiting aan de zijkant. (Bevestigd door de politie)

De wagen had schade en versperde deels de oprit, verkeer kon wel zonder probleem via de pechstrook voorbij.

Ik durf het niet met zekerheid zeggen maar ik denk dat ik geen kopie heb gekregen, als ik toch een kopie zou gekregen hebben moet ik dat daar op de oprit zijn kwijtgespeeld. Dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 02 dec 2016 10:44

Was mogelijk een FAST takeling?
https://wegenenverkeer.be/FAST

En ja, als u getekend heeft om bv. de kosten op u te nemen, gaat u deze moeten betalen. Belangrijk is dus te weten wat u getekend heeft.

goldfinger
Berichten: 76

#5 , 03 dec 2016 18:19

In bepaalde gevallen kunnen de kosten van een takelwagen en/of signalisatiewagen gedekt worden door uw autoverzekering.
Best eerst contact opnemen met uw makelaar.

aocaoc
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 jan 2017 16:02

Het was inderdaad een FAST takeling. Excuseer voor de late reactie en bedankt voor jullie reacties.

Terug naar “Verkeersongevallen”