Verkeersongeval met stoffelijke schade

Eroki
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval met stoffelijke schade

#1 , 29 nov 2016 08:36

Hopelijk post ik dit op de juiste plaats iendien het niet zo is, mijn excuses. Ik heb mij serieus in de nesten gewerkt door een stommiteit en ik zou ongeveer willen weten wat ik ongeveer kan verwachten, wel om een lang verhaal kort te maken ik heb onlangs tegen een stilstaande wagen gereden probleem is dat ik onder de invloed was en nog bezig was met mijn 20 uren (dus geen rijbewijs), domste dat ik ooit gedaan heb mijn vraag is wat kan ik er van verwachten en hoe pak ik dit het best aan voor mijn verhoor, alles is welkom en alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 29 nov 2016 13:06

Hopelijk post ik dit op de juiste plaats iendien het niet zo is, mijn excuses. Ik heb mij serieus in de nesten gewerkt door een stommiteit en ik zou ongeveer willen weten wat ik ongeveer kan verwachten, wel om een lang verhaal kort te maken ik heb onlangs tegen een stilstaande wagen gereden probleem is dat ik onder de invloed was en nog bezig was met mijn 20 uren (dus geen rijbewijs), domste dat ik ooit gedaan heb mijn vraag is wat kan ik er van verwachten en hoe pak ik dit het best aan voor mijn verhoor, alles is welkom en alvast bedankt.
Om een correct beeld te krijgen, toch enkele vraagjes :

* Alcoholintoxicatie : hoeveel precies ?
* Was er daarbij ook sprake van bijkomende vaststellingen inzake dronkenschap
* Wat bedoel je precies met (dus geen rijbewijs) :?: Nog géén definitief rijbewijs ? Of helemaal géén rijbewijs (ook géén voorlopig)
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Eroki
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 nov 2016 13:20

Hopelijk post ik dit op de juiste plaats iendien het niet zo is, mijn excuses. Ik heb mij serieus in de nesten gewerkt door een stommiteit en ik zou ongeveer willen weten wat ik ongeveer kan verwachten, wel om een lang verhaal kort te maken ik heb onlangs tegen een stilstaande wagen gereden probleem is dat ik onder de invloed was en nog bezig was met mijn 20 uren (dus geen rijbewijs), domste dat ik ooit gedaan heb mijn vraag is wat kan ik er van verwachten en hoe pak ik dit het best aan voor mijn verhoor, alles is welkom en alvast bedankt.
Om een correct beeld te krijgen, toch enkele vraagjes :

* Alcoholintoxicatie : hoeveel precies ?
* Was er daarbij ook sprake van bijkomende vaststellingen inzake dronkenschap
* Wat bedoel je precies met (dus geen rijbewijs) :?: Nog géén definitief rijbewijs ? Of helemaal géén rijbewijs (ook géén voorlopig)
Wel 1,22 maar geen bijkomende vaststellingen en ik heb mijn theorie en 20u gedaan maar kan nog geen voorlopige rijbewijs krijgen omdat deze mijn 2de theoretische is, ik moet blijkbaar wachten tot dit verandert. Of 3 jaar nadat mijn vorige verlopen was.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 29 nov 2016 13:26

dus in principe mag u helemaal niet rijden aangezien u niet in het bezit bent van een (voorlopig) rijbewijs?

lohabra
Berichten: 1015

#5 , 29 nov 2016 14:03

helemaal geen rijbewijs :

Artikel 30

§ 1. Met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft hij die :

1° een motorvoertuig bestuurt zonder houder te zijn van het rijbewijs vereist voor het besturen van dit voertuig, of van het als zodanig geldend bewijs;


bedragen nog te vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen). Dus 1.200 euro tot 12.000 euro
al kan een gedeelte voorwaardelijk uitgesproken worden

Artikel 34

§ 2. Met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft :

1° hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft;


ook deze bedragen nog te vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen). Dus 1.200 euro tot 12.000 euro
al kan een gedeelte voorwaardelijk uitgesproken worden




daarbovenop nog gerechtskosten
daarbovenop nog een verplichte bijdrage aan het zogenaamde slachtofferfonds




Bovendien kan uw verzekeraar regres uitvoeren, dwz dat u opdraait voor de schade nav het ongeval :

Artikel 25 van het KB 14/12/1992 :

3° De maatschappij heeft een recht van verhaal op de verzekeringnemer en, indien daartoe grond bestaat, op de verzekerde die niet de verzekeringnemer is :
b) wanneer, op het ogenblik van het schadegeval, het rijtuig bestuurd wordt door een persoon die niet voldoet aan de voorwaarden die de Belgische wet en reglementen voorschrijven om dat rijtuig te besturen, bijvoorbeeld
door een persoon die de vereiste minimumleeftijd niet bereikt heeft, door een persoon die geen rijbewijs heeft of door een persoon die van het recht tot sturen vervallen verklaard is. Het recht van verhaal wordt evenwel niet toegepast wanneer de persoon die het rijtuig bestuurt in het buitenland aan de voorwaarden voldoet voorgeschreven door de plaatselijke wet en reglementen om het rijtuig te besturen en niet onderhevig is aan een in België lopend rijverbod, in welk geval het recht van verhaal behouden blijft;
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 nov 2016 14:31

hoe pak ik dit het best aan
Als ik uw verhaal zo lees: stap naar een goede advocaat! Feiten zijn serieus zwaar om even uzelf te gaan verdedigen voor de politierechtbank, lijkt me...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Eroki
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 nov 2016 18:15

Hopelijk post ik dit op de juiste plaats iendien het niet zo is, mijn excuses. Ik heb mij serieus in de nesten gewerkt door een stommiteit en ik zou ongeveer willen weten wat ik ongeveer kan verwachten, wel om een lang verhaal kort te maken ik heb onlangs tegen een stilstaande wagen gereden probleem is dat ik onder de invloed was en nog bezig was met mijn 20 uren (dus geen rijbewijs), domste dat ik ooit gedaan heb mijn vraag is wat kan ik er van verwachten en hoe pak ik dit het best aan voor mijn verhoor, alles is welkom en alvast bedankt.
Om een correct beeld te krijgen, toch enkele vraagjes :

* Alcoholintoxicatie : hoeveel precies ?
* Was er daarbij ook sprake van bijkomende vaststellingen inzake dronkenschap
* Wat bedoel je precies met (dus geen rijbewijs) :?: Nog géén definitief rijbewijs ? Of helemaal géén rijbewijs (ook géén voorlopig)

lohabra
Berichten: 1015

#8 , 29 nov 2016 19:49

@ Eroki, je hebt me zonet geciteerd, maar verder niets meer. Heb je nog een concrete vraag ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Eroki
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 nov 2016 20:10

@ Eroki, je hebt me zonet geciteerd, maar verder niets meer. Heb je nog een concrete vraag ?
Excuses het was per ongeluk, maar dus best dat ik een goede advocaat raadpleeg. Mijn verhoor kan ik wel alleen afleggen veronderstel ik.

Terug naar “Verkeersongevallen”