zwaar verkeer-ongeval

roytielens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

zwaar verkeer-ongeval

#1 , 25 nov 2016 09:51

Ik ben bijna 1.2jaar geleden slachtoffer geworden van een vrij ingewikkeld verkeer ongeval waarbij mijn dochter het leven gelaten heeft en ik en de rest van mijn gezin een jaar hebben moeten revalideren, voor de staat word de zaak zonder gevolg gelaten vanwege al erg genoeg. maar hier kan ik geen gemoed rust me vinden.

het tragische verhaal begint met 2 bestuurders die uit een straat die dwars met mijn rijbaan loopt zonder voorrang komen gevlogen voor mijn voertuig waardoor mijn eerste natuurlijke reactie uitwijken was maar toen ik gelijk met het eerste voertuig zat is deze beginnen optrekken zodat ik er niet voor of achter kon (vanwege het 2de voertuig), ondertussen komt een bestuurder met een overdreven snelheid +120kmp (waar 70) op mij afgereden, vannaf het moment dat ik dit opmerk heb ik te vergeefs het voertuig dat zich naast mij bevond proberen fysiek aan de kant te dwingen, maar het leek alsof alle betrokken bestuurders noch wouden uitwijken of remmen met de fatale klap tot gevolg.

in het dossier kan er niets bewezen worden er is enkel een verklaring van een bestuurder die voorbij gestoken is geweest door de wagen die 120 reed en het feit dat mijn wagen op het verkeerde rijvak zat. de bestuurders van de voertuigen die me tot het andere rijvak gedwongen hebben hadden wel gelogen over de volgorde van de voertuigen en waar ze vandaan kwamen maar dit kan blijkbaar als je in schok bent ¨vergeten wie voorop reed¨.

nu is de vraag of het werkelijk zo is in belgie dat als er geen getuigen zijn je het recht hebt om een meisje van net geen 6 jaar te vermoorden enkel omdat haar vader een manoeuvre doet om zijn gezin te beschermen.

en als je nu X op google ingeeft krijg je enkel de leugens van de kranten en een vidio waarin een achterlijke Limburgse commissaris de uitleg geeft dat ik een inhaal manoeuvre aan het doen was vlak voor mijn eigen woning (de bestemming met andere woorden), stel u voor een maand later wakker worden volledig onder medicatie en bedwelmd van de klap in het ziekenhuis en dan even op Google gaan kijken wat er over geschreven word en of het wel waar is wat ze jou vertellen over je dochter. dit is ook gewoon onaanvaardbaar en volgens mij niet wettelijk dat ze leugens met zoveel detail uitleggen alsof het waarheid is in de media met naam en toenaam enz.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 25 nov 2016 10:34

Beste Roy, eerst en vooral mijn oprechte deelneming. Ik heb dit verhaal ook gelezen in de krant en er zijn werkelijk geen woorden voor dergelijke drama's.

één van de basisregels in het belgisch wetboek is dat een persoon onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Als er simpelweg geen bewijzen zijn voor de "onwettige daden" van een persoon, dan kan die er ook niet voor veroordeelt worden.
Dus in uw geval is het gewoon woord tegen woord.
Er is inderdaad een groot verschil tussen de rechtspraak en rechtvaardigheid.

Mogelijk kunt u zelf nog een zaak aanspannen tegen de personen die u verdenkt... Maar ik vrees ervoor of het werkelijk iets zal uithalen.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 25 nov 2016 10:39

Eerst en vooral mijn deelneming met het verlies van uw dochter.

Over deze zaak, ik kan alleen maar verder gaan op het verhaal dat u vertelt, en zonder getuigen of bewijs kan ik er wel inkomen dat u door neutrale mensen als de schuldige partij wordt aangewezen. Het feit dat u op de andere rijstrook zat naast andere wagens, geeft meteen het vermoeden dat u aan het inhalen was. Ik vind het dan ook niet helemaal eerlijk dat u deze commissaris achterlijk noemt, aangezien zijn conclusie in mijn ogen niet onredelijk is.

Let ook op voor die 120/uur, wanneer twee wagens snel op elkaar af rijden, lijkt de snelheid altijd hoger dan dat ze is. Die persoon wou zeker ook deze afloop niet. Hij was betrokken partij in het ongeval, maar dat maakt hem nog geen moordenaar.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 25 nov 2016 21:28

Wat u en uw echtgenote is overkomen is vreselijk en wij kunnen alleen maar mee treuren over het verlies van jullie dochter.
Wat er juist is gebeurd en hoe u en de anderen de feiten herinneren is een gegeven dat niet altijd de waarheid is . Het is uiteraard wel uw waarheid.
In de gegevens blijkt wel dat er een verkeersdeskundige is aangesteld. Nu samen met de getuigenverklaringen - de verklaringen van betrokken partijen en de vaststellingen van politie, brandweer, verkeersdeskundige en de forensische vaststellingen gedaan op de voertuigen heeft het parket vermoedelijk geen eenduidige verklaring kunnen geven.

Mag ik u aanraden professionele hulp te zoeken en te vragen om uw verdriet en verlies te kaderen. Vraag best raad aan uw huisarts die kan u helpen.
Ook de diensten van een www.CAW.be uit uw omgeving kunnen u de nodige info geven.

Terug naar “Verkeersongevallen”