Ongeval met fietser

parser
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Re: Ongeval met fietser

#16 , 20 nov 2017 20:29

Men bekijkt de verkeerde dingen. Je zit duidelijk op een stuk van de weg met voorrang aan rechts.Iets eerder, aan de rode lichten was de voorrang per verkeersbord geregeld, iets na het zogenaamde fietspad in kwestie, heb je weer de regeling per bord!. In Belgie moet je de voorrangsregels per kruispunt en segment van de weg herbekijken ;immers ze wijzigen met het traject en de situatie.Indien geen borden, altijd voorrang geven aan rechts, behalve aan landbouwwegen en wegels en aardewegen.Deze afweging is per ongeval met letsel altijd aan de politierechter,anders aan de verzekering -sdeskundigen van deze.
Les; rij dus nooit intuitief maar met je ogen op elk bord en elke situatie.Leer zeer goed inschatten, leer kijken.
Ik heb in google earth het hele traject een paar keer bekeken, en het volgende viel mij op.
Het zogenaamde fietspad/ wegel/ aardeweg zit onzichtbaar ingegroeid in de struiken.Er is geen bord dat een naam draagt van deze weg én hij sluit niet aan op de rijweg; maar als je goed kijkt sluit hij aan op het trottoir en lijkt op een erf dat of onvergund op de weg is aangesloten,of vergund als erfdienstbaarheid aansluit.(dit kan bv voor de riolering zijn of een elektr cabine.)

Een dubbeltje op zijn kant volgens mij want de rechter kan wel degelijk oordelen dat de fietser voorrang had.Hier zijn argumenten voor.
Men mag ook de nieuwe wet niet vergeten, --ook al rijdt een fietser door het rode licht of over een zebrapad,de autobestuurder zijn verzekering dekt altijd de schade voor 50%, zelfs 100 %als het fietsertje minderjarig is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 nov 2017 09:22

Deze draad is meer dan een jaar oud. Ik denk niet dat de topic starter nog veel aan uw antwoord zal hebben, nu...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

parser
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 nov 2017 19:39

oeps , niet goed opgelet !

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”