U begrijpt dit totaal verkeerd. Hij reed éérst achteruit en stond dán pas stil en terwijl hij op dat moment stil stond gebeurde de aanrijding vóőr hij juist ging goed zetten !
Als u zélf schrijft:
"hij naar huis reed op onze oprit, ging hij achteruit om goed te parkeren", en daar aanvankelijk NERGENS bij vermeldt dat uw man gestopt was ..... dan is het hoegenaamd
niet mijn fout dat er een misverstand in het spel is, neem me niet kwalijk.
Ik kon op basis van hetgeen u schreef nérgens opmaken dat hij in feite niet meer in beweging was, maar gestopt was. Dat is bijkomende, cruciale info waarmee u pas later op de proppen kwam. Dat hoeft u mij dan ook niet te verwijten. Het is nogal ondankbaar dat u een vraag komt stellen, en mensen zonder reden begint uit te kafferen als u niet meteen de antwoorden krijgt waarop u gehoopt had. En dan nog alleen maar omdat u zélf in uw initiële post cruciale info achterwege laat en zo een onnodig misverstand veroorzaakt.
Trouwens wie denk jij wel wat ik ben???
Wat is dat nu voor een vraag ? Waaraan heb ik dit verwijt in hemelsnaam te danken ?
Wie u bent ..... daar heb ik geen idee van. En dat doet er trouwens ook helemaal niet toe.
Voor mij bent u iemand, die onder een nic name een juridische vraag komt stellen over een aanrijding waarbij uw man betrokken raakte. Net zoals ik onder een andere nic name er mijn tijd en moeite in steek om een antwoord te formuleren op uw vraag. Maar dan wél gebaseerd op de info die u hier wil vrijgeven.
Moet dit echt tot het kleinste detail uitgelegd worden? Straks vind je het nog normaal dat men de stilstaande auto niet mag ontwijken en er zomaar bewust er op rijdt!
U
"moet" niets. U bent niet verplicht tot in het kleinste detail te antwoorden. Die keuze is aan u.
Maar u moet wel begrijpen dat de antwoorden slechts gebaseerd kunnen worden op datgene wat u schrijft. Dus des te concreter uw vragen zijn, des te correcter de antwoorden kunnen zijn. Des te vager en onvollediger de info die u aanvankelijk wil verschaffen, des te groter het risico dat de antwoorden minder relevant zijn.
En als u niet graag alles tot in de details wil uitspitten. Bedenk dan even wat men in de rechtbank gaat proberen te doen. Juist: àlle elementen die mogelijks een oorzakelijk verband kennen met de aanrijding grondig uitspitten om uit te maken wie in welke mate aansprakelijk is voor de aanrijding. En euhm .... hetgeen u omschrijft als een kleinste detail, is overigens cruciale info die uiteraard een héél ander licht op de zaak werpt ..... Mits u het ook nog afdoende kan bewijzen, wel te verstaan.
Straks vind je het nog normaal dat men de stilstaande auto niet mag ontwijken en er zomaar bewust er op rijdt!
U poneert hier een volkomen onterechte aanval. Dat heb ik namelijk niet beweerd. U hoeft mij géén woorden in de mond te leggen.
Aanvankelijk heeft u de indruk gewekt dat uw man in beweging was met zijn auto. Als u dan pas achteraf nader toelicht
(verduidelijkt) dat uw man blijkbaar nét gestopt was toen de aanrijding plaatsvond, moet u ook niet verwonderd zijn dat de antwoorden bijgestuurd moeten worden hé.
Dus neen, ik heb niet geschreven dat iemand op uw man z'n
(blijkbaar gestopte) auto zou mogen inrijden. En nog véél minder dat het bewust of met opzet zou mogen gebeuren. Laat dat nu voor eens en altijd duidelijk zijn. Mijn initiële post was gebaseerd op het feit dat u de indruk wekte dat uw man in beweging was, en u aanvankelijk nérgens vermeldde dat uw man in werkelijkheid net gestopt was. U moet het mij niet verwijten, dat u pas naderhand deze bijkomende cruciale info verschaft die een héél ander licht op de zaak werpt.
Formuleer mss alvast voor uzelf een duidelijk antwoord op de vraag :
"Kan u hetgeen u hier neerschrijft straks ook afdoende bewijzen in de rechtbank ?" En voor u mij weer gaat verwijten dat u alles tot in de kleinste details zou moeten uitspitten : het is uw vrije keuze of u dit antwoord hier wil meedelen met de forumdeelnemers of niet ......