Auto ongeval in mijn recht maar vervallen verzekering!

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

Auto ongeval in mijn recht maar vervallen verzekering!

#1 , 09 nov 2016 10:53

Ik heb een week geleden een auto ongeval gehad ik was in mijn recht. Normaalgezien was mijn laatste verzekering tot 6/2016 en had een betaling gedaan bij mijn verzekering 13/7/2016 nu blijkt dat ze mij niet verzekerd hebben.omwille dat ik te laat was. Ze hadden brief opgestuurd naar mijn oude adress. Ik weet er niks van.ze hebben het bedrag gewoon op hun rekening laten staan.nu zeggen ze dat ik niet verzekerd ben maar willen me een contract vanaf vandaag geven en willen ze de bedrag dat ik toen gestord heb terug storten.waarom hebbenze 4 maanden gewacht om terug te storten? Dan wist ik ook dat er ietq niet oke was. Wat kan nu doen? Wie denkt mijn schade? Help me aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 09 nov 2016 11:00

Zolang ze jou niet officieel op de hoogte gebracht hebben van een opzegging van hun kant uit (met een opzegperiode van 3 maanden erbij), blijft het contract lopen.

Jouw fout is natuurlijk dat je op een verkeerd adres in hun gegevens zat. Tenzij je kunt bewijzen dat je je adreswijziging wel hebt doorgegeven natuurlijk.

Dus: vraag naar hun opzeg van het vorig contract. Niet-betaling is geen reden om automatisch deze te ontbinden.
Als ze deze niet hebben (moet aangetekend verstuurd worden), is het contract nog geldig en komen ze tussen.
Als ze deze wel hebben, maar deze is verstuurd naar je vorig adres, kan het inderdaad geldig zijn.
Als jij bewijs hebt dat je je adreswijziging hebt doorgegeven aan hun, is het een fout van hun zijde, en is de opzeg ongeldig.
Als je dat niet hebt doorgegeven, of onbewijsbaar, kan het wel geldig zijn.

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 nov 2016 11:14

Ze henben zeker hoervoor nog andere papieren opgestuurd naat men nieuwe adress. Het is moeilijk om te kinnen bewijzen natuurlijk

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 09 nov 2016 11:17

Als jij in je recht bent is het toch de verzekering van de tegenpartij die je moet uitbetalen?

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 nov 2016 11:21

Ja maar mijn verzekering wilt absoluut niet helpen. Ze zeggen dat ze niet terug kunnen gaan. Ik had 13 dagen later mijn verzekering gestord. Dat hebben ze niet aanvaard maar kunnen wel direct vanafnu ren contract geven.

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#6 , 09 nov 2016 11:23

Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Zogezegd hadden ze papieren opgestuurd naar men oude adress, maar ze hielden wel mijn bedrag waarom hadden ze dat dan gewoon niet terug gestord? Nu zot ik hiermee

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2016 11:40

Als jij in je recht bent is het toch de verzekering van de tegenpartij die je moet uitbetalen?
Dat was ook mijn eerste gedacht.
Ja maar mijn verzekering wilt absoluut niet helpen. Ze zeggen dat ze niet terug kunnen gaan. Ik had 13 dagen later mijn verzekering gestord. Dat hebben ze niet aanvaard maar kunnen wel direct vanafnu ren contract geven.
Dat is vervelend voor u, maar op zich hoeven ze u niet te helpen. Neem rechtstreeks contact op met de verzekering van de tegenpartij zodat jij dit zelf met de verzekering van de tegenpartij kan oplossen. Uw eigen verzekering heb je in principe niet "nodig" om de schadevergoeding van de verzekering van de tregenpartij te ontvangen. Het is meer administratie en rompslomp voor u, terwijl anders uw verzekering dit in uw plaats deed, maar je kan dus gerust zelf uw schade regelen met de verzekering van de tegenpartij...

Daarnaast breng je uiteraard ook uw verzekering in orde zoals uw verzekering voorstelt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#8 , 09 nov 2016 11:49

Alvast bedankt voor de tip.ik zal eens proberen om direct in contact te gaan met de tegen partij vriendelijk bedankt

bosprocureur
Berichten: 6858

#9 , 09 nov 2016 17:19

Kan uw makelaar u niet helpen?

Er is mij nog veel onduidelijk :
Bijvoorbeeld u hebt geen brief ontvangen, wegens ander adres, maar toch hebt u in juli betaald. Hoe wist u hoeveel precies te betalen?

Dat u een maand te laat betaalde, is niet correct van u, maar is nu ook geen drama. Zover ik weet is de te volgen handelwijze van de maatschappij dat zij u een aangetekende brief sturen, waarbij ze u nog veertien dagen geven om te betalen, en dat bij niet betaling, de dekking met terugwerkende kracht tot de vervaldag opgeschort wordt. Bij te late betaling zou dan (meen ik) de dag na ontvangst van uw betaling de dekking hersteld worden. Hier is er volgens wat u zegt meer dan drie maand verlopen sedert uw betaling, en toch zou u geen dekking hebben....

Hebt u het juiste bedrag betaald, of toch tenminste hetgeen verschuldigd was? Hoe hebt u uw adresverandering laten weten?

ruki
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#10 , 09 nov 2016 17:31

BESTE ik had de eerdere faktuur en had dezelfde bedrag betaald.mijn faktuur wast geldig tot juni en ik had 13 juli betaald. Ze zijn heel onvriendelijk en willen niet helpen.ze hebben een aangetekende brief gestuurd naar mijn oude adress. Ze zeggen dat ze niet kunnen helpen wegens terugkerende kracht. Ik vindt het heel raar ze acepteren niet dat ik dertien dagen te laat was maar willen me direct een verzekering afsluiten en men nedrag terugstorten

bosprocureur
Berichten: 6858

#11 , 09 nov 2016 17:41

U had de eerdere faktuur, zoals u zegt. En u hebt dat bedrag betaald op 13 juli, zonder na te gaan of het over het juiste bedrag ging. Wellicht was die eerdere faktuur die van het vorig jaar; de premie zal intussen wel iets veranderd zijn, en als u niet genoeg betaalt, is uw premie gewoon "niet" betaald. U zal op uw oud adres een aangetekende brief gekregen hebben die u twee weken de tijd gaf.... en de rest kan u zelf wel invullen.

Wel bijzonder oncommercieel, ook van uw makelaar, om hier niet tussen te komen (of wist die ook niet waar u te vinden?)

Als ik het goed begrijp was u niet alleen dertien dagen te laat, maar had u niet de volledige premie op tijd betaald, en daar gaat het hen om.

Tope
Berichten: 916

#12 , 09 nov 2016 18:44

Toch erg sneu voor TS dat zijn verzekering zich zo opstelt.
Zelfs al heeft hij niet de volledige premie gestort, dan is de gestorte som voldoende om nog bijna een jaar verzekerd te blijven.
Beschikten ze dan niet over een telefoonnummer van TS om hem via die weg te contacteren?
Dit is echt wel uitermate oncommercieel.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 nov 2016 18:49

Dit is hier terug een voorbeeld van mensen die hun post niet laat na zenden na verhuis, dit hebben we hier al meerdere keren gelezen hier !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 10 nov 2016 09:32

Op zich speelt het voor de TS helemaal geen rol of zijn verzekering al dan niet in orde was. Dit is in principe een beetje off topic, aangezien de tegenpartij volledig in fout is. De enige invloed die dit heeft, is dat de verzekering van de TS moeilijk kan doen om de afhandeling te regelen. Maar zoals ik al zei, kan de TS dit zonder zijn verzekering perfect zelf in orde brengen. Gewoon contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij en zo de boel regelen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lohabra
Berichten: 1015

#15 , 10 nov 2016 10:18

1.

Bij een verhuis kan u aan de post de opdracht geven uw correspondentie gedurende een bepaalde tijd naar uw nieuwe adres door te sturen. Zo mist u alvast géén belangrijke correspondentie. De post wordt doorgestuurd, en u kan daaraan meteen ook zien wie u nog in kennis moet stellen van uw nieuwe adres.

2.

Zorg ervoor ervoor dat u NU toch uw verzekering alsnog in orde brengt, en u rechtsgeldig verzekerd bent VOORDAT u de openbare weg opgaat met uw voertuig. Zeker niet meer mee wachten.

3.

Het incident vond plaats toen u niet (meer) geldig verzekerd was. Het feit dat u NU rechtsgeldig verzekerd bent, betekent niet dat de verzekeraar met terugwerkende kracht tussenkomst, hulp of dekking zou moeten bieden voor een ogenblik waarop u dat niet (meer) was. Blijkbaar is de tegenpartij aansprakelijk, maar u zal zélf alle nodige stappen moeten zetten om het geld bij de tegenpartij te recupereren. Uw verzekeraar zal hier géén tussenkomst of hulp in bieden. Tenzij u toch zou kunnen bewijzen dat u uw verzekeraar wel degelijk tijdig en correct in kennis gesteld hebt van uw verhuis, en het derhalve de fout is van uw verzekeraar is dat zij belangrijke correspondentie naar het verkeerde adres hebben gestuurd .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”