accident nederland

Jules0509
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

accident nederland

#1 , 09 nov 2016 07:44

Onlangs heb ik een accident gehad in Nederland..ik ben ingereden op een geparkeerde wagen. Er was geen bestuurder van de andere wagen aanwezig.

Ik ben uit paniek doorgereden dus mijn verzekering zal de tegenpartij waarschijnlijk niet vergoeden.

Is het mogelijk om de verzekering van de tegenpartij in schijven te vergoeden?

Enig idee hoeveel de boete hiervoor in Nederland bedraagt? Ik Had op het moment van de feiten gedronken maar op de moment zelf is geen alcoholtest afgenomen. Wel is de ochtend nadien nog een test afgenomen en deze was nog positief. De agent in kwestie zei toen dat ze de alcohol niet tegen mij mochten gebruiken omdat dit niet op de moment zelf vastgesteld is

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 09 nov 2016 11:49

Ik ben uit paniek doorgereden dus mijn verzekering zal de tegenpartij waarschijnlijk niet vergoeden.
Aangeven aan u verzekering, zij moeten de schade vergoeden. Wat er nadien gebeurd zal afhangen van het Nederlandse vonnis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jules0509
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2016 09:03

Maar dan moet ik mijn verzekering terug vergoeden?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 nov 2016 10:28

Maar dan moet ik mijn verzekering terug vergoeden?
Voor vluchtmisdrijf kan de verzekering geen verhaal uitoefenen (= het aan de tegenpartij betaalde van u terugvorderen). Ook niet voor alcoholintoxicatie. Wel voor dronkenschap. Maar zullen ze dat kunnen bewijzen?
Doe aangifte bij uw verzekeringsmaatschappij en wacht af wat ze ondernemen.

Jules0509
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 nov 2016 20:11

Neen alcohol kan niet bewezen worden. Is op moment van de feiten geen alcohotest afgenomen. Maar dacht dat als er sprake was van vluchtmisdrijf de verzekering zich terug trok

Jules0509
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 nov 2016 10:53

Kunnen zij mijn verzekering door dit intrekken? 6 jaar geleden heb ik een accident gehad waardoor de bonus malus naar 10 gegaan was. Deze was door de loop der jaren weer gezakt ma vorig jaar klein accident gehad waardoor ik weet op 11 sta

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 nov 2016 10:59

bonus malus
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Verkeersongevallen”