pijn en smarten

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

pijn en smarten

#1 , 02 nov 2016 09:29

beste

we zijn slachtoffer geworden van een zwaar verkeersongeval in 2011
mijn dochter en ik waren zwaar gewond.
mijn dochter heeft momenteel nog blijvende letsels.
ze is naar het buitengewoon lager onderwijs moeten gaan omdat ze het gewone lager onderwijs niet meer aankon.

wij als ouders zijn door een hele zware periode gegaan, ik was ook slachtoffer.
nu is mijn vraag of wij als ouders ook recht zouden hebben op vergoeding pijn en smarten?
mijn dochter heeft al een deel van schadevergoeding ontvangen maar wij als ouders hebben nog niks ontvangen in haar dossier.

bedankt voor mogelijke tips hierbij

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 nov 2016 10:32

Is er in deze een rechtszaak lopende? Heb je dat al gevraagd in de rechtbank? Hebbe jullie een advocaat voor deze zaak?

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 02 nov 2016 10:47

we hebben alleen contact met verzekering, geen rechstzaak lopende in deze zaak. wel krijgt mijn dochter al vergoedingen via verzekering.
maar wij als ouders hebben nog niks ontvangen.
ik wilde gewoon weten of wij daar recht op hebben of niet?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 nov 2016 11:42

Als ouders kan je daar aanspraak op maken, maar dat zal dan via de rechtbank moeten gaan.

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 02 nov 2016 12:24

kan ik dat niet eerst vragen bij de verzekeraar?
bedoel rechtszaak is zo een geloop weeral..
wij als ouders zijn gescheiden, en willen wel waar we recht zouden op hebben.
de verzekering van wie mijn dochter al schadevergoeding kreeg rept er geen woord over en wij willen graag weten waar we recht op hebben
bedankt voor de reacties

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2016 13:31

kan ik dat niet eerst vragen bij de verzekeraar?
Uiteraard kan je dit navragen bij uw verzekeraar. Ik denk dat dit ook de eerste stap is: informeer bij uw eigen verzekering wat hieromtrent mogelijk is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 02 nov 2016 16:09

de verzekering van wie mijn dochter al schadevergoeding kreeg rept er geen woord over
Natuurlijk want dat is de tegenpartij. Heb jij geen verzekering rechtsbijstand die u kan helpen in het afhandelen van deze zaak? En indien ja, is het hopelijk een andere dan de tegenpartij.

Franciscus
Berichten: 38589

#8 , 02 nov 2016 16:36

Aanrijding met gewonden is zo wie zo iets voor de rechtbank want o,opzettelijke slagen en verwondingen met blijvende letsel ( invaliditeit) .
Dat zou uw verzekering toch al zeker moeten verteld hebben.
Er is toch PvV opgesteld door politie?

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#9 , 02 nov 2016 19:30

bedankt voor de info
we hebben idd een eigen verzekeraar die onze zaken regelt en die ook zorgt voor de contacten met de tegenpartij.
morgen ga ik even langsgaan om te weten wat we daarvoor kunnen doen.
iemand een idee over welke bedragen men dan kan spreken? is maar om beetje voorbereidt te zijn.
alvast bedankt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 nov 2016 08:53

Hangt allemaal af van de aard van de verwondingen en de aard van de blijvende gevolgen, uiteraard. Indien je rechtsbijstand in uw verzekering hebt (kan je nakijken in uw polis, en staat meestal ook vermeld op de h, kost het je normaal gezien niets (behalve tijd) om dit voor de rechtbank te brengen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#11 , 03 nov 2016 10:40

ja we hebben rechtsbijstand in de verzekering
blijvende letsels gaat over blijvende hersenletsel.
moment van het ongeval was ze 8 jaar en nu 13 jaar, ze is wel enorm vooruit gegaan maar zal wel blijvende letsel overhouden vrees ik.
ik denk wel dat het nu zal stabiliseren.

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#12 , 04 nov 2016 14:37

we zijn naar de verzekeraar gegaan
daar werd gemeld dat we er recht op hebben maar dat dat nu nog niet is, eerst moet de zaak afgehandeld worden.
maar hoelang zal dat nog duren? is al iets meer dan 5 jaar.
en haar laten afschrijven doen we ook best niet

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 04 nov 2016 14:44

Ik denk dat het verstandig is van een advocaat onder de arm te nemen (u hebt rechtsbijstand, dus dat zou u niets mogen kosten). Deze zal u kunnen uitleggen wat de stand van het dossier is, wat de termijnen van afhandeling zijn, wat u nog exact moet ondernemen om schadvergoeding te eisen, etc, etc... Hier heeft men echt veel te weinig details om veel zinnigs te kunnen zeggen. Een advocaat kan het héle dossier inkijken en heeft bovendien meer kennis van zaken (het aantal advocaten op dit forum is eerder beperkt).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jarno
Topic Starter
Berichten: 14

#14 , 07 mar 2017 11:47

ik heb nog een vraagje over deze zaak.
mijn dochter krijgt voorschotten op een geblokkeerde rekening waar niemand aan kan tot ze 18 jaar is
ik kreeg voor mijn dossier een voorschot maar betaalde daarmee ook alle rekeningen van haar mee.
dit moest toch betaald worden van haar dossier denk ik? mits dit voorschot op een geblokkeerde rekening kwam kon die niet betaald worden via haar rekening.
kan ik nu het bedrag terug vragen via de verzekering ?
bedankt ;)

Terug naar “Verkeersongevallen”