Vluchtmisdrijf & gedronken

dingske27100
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vluchtmisdrijf & gedronken

#1 , 30 okt 2016 12:29

Beste,

Iemand enig idee wat mijn boete plus minus zal zijn bij het volgende?
- in slaapgevallen en een geparkeerde wagen geraakt, uit verschot weggereden (staat ook in mn verklaring),
- kwartier in mn bed, en de politie stond aan mn deur,
- 0,91 geblazen.

Was meteen 15 dagen mn rijbewijs kwijt

Dit is ook mn eerste keer dat ik in aanmerking kom met de politie, zodus ook met het gerecht.
ben 25jaar oud, en al 6/7 jaar mn rijbewijs. (buiten een parkeerboete, nog nooit een boete gehad ook)

Iemand enig idee? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 30 okt 2016 12:37

Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van 200 euro tot 2.000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft:
1° elke bestuurder van een voertuig of van een dier die, wetend dat dit voertuig of dit dier oorzaak van, dan wel aanleiding tot een ongeval op een openbare plaats is geweest,
2° hij die wetend dat hij zelf oorzaak van, dan wel aanleiding tot een verkeersongeval op een openbare plaats is geweest,
...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.


x 6 uiteraard

0,91 promille of mg/l?

dingske27100
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2016 13:18

Gevangenisstraf??? Kheb geen moord gepleegd he en twas de eerste keer dak zoiets ben tegengekomen...
Promille denk ik, geen zekerheid....?

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 30 okt 2016 13:35

geen moord???
u had iemand kunnen doodrijden!!

dingske27100
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2016 13:40

Ja weet ik maar is nu niet gebeurd...

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 30 okt 2016 16:16

Normaal gaat u hiervoor niet in de gevangenis terechtkomen, doch ik raad u aan om voor de rechter wel wat schuldbesef te tonen..

dingske27100
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 okt 2016 16:24

Was ik uiteraard van plan.. geldboete zal dan iets van een 3a4000zijn?

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 30 okt 2016 18:05

Plus de boete voor alcoholintoxicatie en evt dronkenschap.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 okt 2016 09:29

Gerechtskosten en bijdrage aan het slachtoffersfonds kan er ook nog bijkomen. Wegens alcohol en niet aanwezig zijn zal de verzekering ook wel niet meedoen, dus nog de schade van tegenpartij

eylis
Berichten: 8840

#10 , 31 okt 2016 10:39

even aan de kantlijn: moet de titel niet andersom: "gedronken én vluchtmisdrijf"?

mjers
Berichten: 1788

#11 , 31 okt 2016 11:48

Die wettekst van LeenW is wat de mogelijkheden zijn van de rechter. De rechter zal zijn billijkheid toepassen en een gepaste straf opleggen tussen het minimum en maximum omschreven in die wettekst.

Als er geen gewonden zijn zal geen enkele rechter u daarvoor in de gevangenis plaatsen. Maar de boete kan inderdaad serieus oplopen.

lohabra
Berichten: 1015

#12 , 31 okt 2016 18:54

Gerechtskosten en bijdrage aan het slachtoffersfonds kan er ook nog bijkomen. Wegens alcohol en niet aanwezig zijn zal de verzekering ook wel niet meedoen, dus nog de schade van tegenpartij
Regres gebeurt bij dronkenschap. Bij louter alcoholintoxicatie zonder bijkomende tekenen van dronkenschap is dat niet noodzakelijk het geval.
Promille denk ik, geen zekerheid....?
Wat staat er in het PV ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”