Aanrijding door bromfiets

quatrom
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanrijding door bromfiets

#1 , 29 okt 2016 02:44

Mijn vrouw, zoontje van 4 en dochter van 6 staken het zebrapad over, mooi bij elkaar, hand in hand. Het is een vrij dukke baan,
de auto's stoppen en laten ze oversteken, mijn vrouw ziet een bromfiets aankomen die op het eerste zicht vertraagt
om ze te laten oversteken, maar plots geeft de bestuurder gas bij en rijdt hierbij mijn dochter in haar zijkant aan.

De klap was vrij groot en mn dochter wordt tegen de grond geslingerd. De bromfietser stopt na het geroep van mn vrouw.
Het bleek een vrouw te zijn. Zij zelf heeft geen lichamelijke schade opgelopen, noch is er schade aan die brommer.
Ze is dus niet gevallen ofzo.

Iemand die de klap en het geroep hoorde liep naar buiten en hielp beide partijen. Ondertussen kwam mn vrouw het huis binnen en riep dat
mn dochter aangereden was. Ik ga naar buiten naar de bestuurder en vraag die haar identiteitskaart. De persoon die hielp zei dat ze haar gegevens al had gekregen en deze had opgeschreven. Ik bekijk het blad en twijfelde aan de echtheid van die gegevens, haar naam was o.a. totaal onleesbaar. Hierop vroeg ik haar identiteitskaart. Die vrouw had niks bij van legitimatie en had niks bij waar haar naam ofzo op stond. (achteraf bleek dat het adres die ze opgaf niet correct was).

Ik heb dan gevraagd aan de dame die hielp of ze de politie wou bellen. Bij aankomst van de politie leg ik kort uit wat er was gebeurd en toen vertrok ik met mijn gezin naar het spoed.
Op het spoed worden een hoop kneuzingen vastgesteld op het aangezicht en kneuzingen op haar rechter knie, haar knie kan ze ook niet volledig strekken. Al bij al vielen de verwondingen nog goed mee aangezien die brommer toch een snelheid van 25-30km/u reed (naar eigen zeggen van de bestuurder van de bromfiets).
Mijn dochter heeft erg veel geluk gehad dus, het kon veel erger of fataal afgelopen zijn. Nu is het afwachten en kijken of er de komende dagen nog complicaties zijn.

Nadat we het spoed verlaten hebben ging mijn vrouw naar het politiebureel voor een verklaring af te leggen.
De bromfiets was reeds getakeld en in beslag genomen omdat die vrouw geen verzekering kon voorleggen en met een zeer vreemd verhaal afkwam
dat het haar bromfiets niet was en veel zessen en vijven.. De snelheid van de brommer zou ook te snel rijden (klasse A).
De agent wist ook te vertellen dat die vrouw zich als slachtoffer begon te gedragen, ze zou enkele maand zwanger zijn en ze heeft verklaard
dat ze bij de aanrijding zelf ook zeer hard gevallen is. Wat niet waar is (kan bevestigd worden door de dame die hielp en mn vrouw heeft dit ook in haar verklaring gezet, dat zij niet gevallen is, maar gewoon op de brommer bleef zitten na het ongeval).

Ik vermoed dat dit voor de rechtbank zal moeten komen? Ik stoor mij Heel erg aan het feit dat die persoon met leugens afkomt om zich
in een slachtofferpositie te kunnen wringen. Verklaren dat ze gevallen is en schrik heeft dat ze haar baby zou verliezen terwijl dit niet gebeurd is.
Ze heeft van begin tot einde geen enkele keer gevraagd hoe het was met mijn dochter, ze zat enkel met haar eigen in. Ook verhaalde ze dat zij dacht dat mijn vrouw en kinderen gingen stoppen om haar door te laten, daardoor dat ze gas bijgaf en doorreed.
Sorry hoor, maar waarom zou een vrouw en twee kinderen op een drukke baan even blijven staan om een brommer door te laten?


Kunnen wij een schadevergoeding eisen wegens het psychologisch en lichamelijk leed die mijn dochter, zoon en vrouw hebben opgedaan of iets dergelijks? Aangezien zij met al dat gezwets en leugens afkomt hebben wij veel zin om hier verder mee te gaan.
Wat kunnen we allemaal ondernemen?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 02 nov 2016 10:43

Dit zal inderdaad voor de rechtbank komen.
Ga naar de politie (dit is strafrechtelijk: aanrijding en poging tot vluchtmisdrijf) en stel je burgerlijke partij.
Je kan vragen wat je wilt van vergoedingen, het is aan de rechter om ze goed te keuren (staaf ieder gevraagd bedrag met een reden).

Heb je de gegeven van de tegenpartij nu verworven of niet, dat is niet gans duidelijk.
Zo ja: ga naar je eigen verzekeraar en misschien wilt die haar aansprakelijk stellen. Je weet maar nooit...

Jij kunt haar ook nog apart voor het vredegerecht brengen, maar het kan zijn dat je moet wachten tot een uitspraak van de politierechtbank hiervoor. Dat weet ik niet zeker.

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#3 , 02 nov 2016 18:31

Het betreft een verkeersongeval dus de politierechtbank is materieel bevoegd.
En inderdaad, de strafzaak zal eerst doorgang moeten krijgen.
TS kan zichzelf (ook als wettige beheerder van zijn dochter) bijtijds "verdedigen" voor de rechtbank (lees schadevergoeding vragen) en/of zich laten bijstaan door een advocaat, evt na tussenkomst van de familiaal verzekeraar in de kosten voor deze bijstand.
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”