Motorongeluk

Motorijder
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Motorongeluk

#1 , 12 okt 2016 19:22

Ik heb het volgende meegemaakt:

Ik reed op de antwerpse ring richting Nl

Nu op en moment kan je kiezen om naar de e34 tegaan of e19

Ik stond op de strook om de e34 op te rijden met mijn motor

Nu is er en autobestuurder die plots naar rechts afslaat om op mijn rijvak te rijden

Hierdoor moest ik bruusk remmen en kwam ik ten val.

Ongevallen formulier is ingevuld en er staat met de kruisjes beschreven dat de auto van baanvak verzanderden en rechtsafslaat

En ik de motor gwn rechtdoor reed op mijn baanvak

Nu de vraag: kan de auto aansprakelijk zijn voor het ongeluk want eigelijk is er geen aanraking gebeurt, wel is het zijn schuld dat ik ben gevallen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 okt 2016 19:24

Déjà-vu
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 14 okt 2016 11:01

Dubbel: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 35&t=75644

Eerste topic staat wel in de verkeerde categorie. Moderator?
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 okt 2016 17:56

Zelfs als ze geen botsing hadden, is er aansprakelijkheid te beoordelen en vergoedingsplicht. Dus geen aanraking van de voertuigen is geen probleem. Wat zegt uw rechtsbijstand verzekering ? U kan een vrij te kiezen advocaat advies laten uitschrijven volgens objectiviteitsclausule in uw rechtsbijstand polis.

Terug naar “Verkeersongevallen”