vluchtmisdrijf

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

vluchtmisdrijf

#1 , 03 okt 2016 11:02

Hallo, 2 jaar geleden waren mijn beste vriend en ik iets gaan drinken in een café. Wij kregen de indruk dat er ruzie zou ontstaan en hebben besloten om weg te gaan. Ik stapte in mijn auto en mijn vriend ook. Ik startte de auto en op dat moment kwam er een ruziemaker naar de auto, trok de passagiersdeur open en gaf mijn vriend een slag in het gezicht. Ik ben in alle haast weggereden. Blijkbaar moet er schade zijn aangebracht aan de auto die naast mij geparkeerd stond. De ruziemaker heeft het portier opengetrokken tegen de geparkeerde wagen. Ik word nu vervolgd voor vluchtmisdrijf terwijl ik niet eens doorhad dat er schade werd aangebracht. Wie moet hiervoor opdraaien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 03 okt 2016 11:06

Wie is de ruziemaker.
U zal toch al vroeger dan nu bij de politie zijn moeten komen en verklaringen afgelegd hebben?
Deur langs kant vriend?

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2016 11:08

Ik ben al meerdere keren voor de rechter moeten verschijnen voor deze zaak maar deze wordt steeds uitgesteld. De ruziemaker ken ik bij naam, Dimitri, en heeft al heel wat op zijn kerfstok.

Reclame

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2016 11:09

En ja het is de passagiersdeur van mijn vriend die ook schade heeft. De geparkeerde wagen heeft schade aan de rechterkant van de wagen

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2016 11:29

En ja het is de passagiersdeur van mijn vriend die ook schade heeft. De geparkeerde wagen heeft schade aan de rechterkant van de wagen
Aan de linkerkant bedoel ik :)

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 okt 2016 16:15

Wie is de ruziemaker.
U zal toch al vroeger dan nu bij de politie zijn moeten komen en verklaringen afgelegd hebben?
Deur langs kant vriend?
Ik kom net van de rechtbank en ik heb de vrijspraak gekregen. Bedankt voor de moeite

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 04 okt 2016 14:44

Wie is de ruziemaker.
U zal toch al vroeger dan nu bij de politie zijn moeten komen en verklaringen afgelegd hebben?
Deur langs kant vriend?
Ik kom net van de rechtbank en ik heb de vrijspraak gekregen. Bedankt voor de moeite
Na 2 jaar was dit in beroep.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

WP002
Berichten: 1479

#8 , 04 okt 2016 15:15

Ik kom net van de rechtbank en ik heb de vrijspraak gekregen. Bedankt voor de moeite
Misschien iets uitgebreider de argumentatie van de rechter toelichten? Wellicht kunnen we er hier nog wat van leren...
A propos, hebben ze die Dimitri in kwestie gevonden?

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#9 , 17 okt 2016 17:59

Twijfel kan in uw voordeel spelen. Zoals de parlementair met dode echtgenote in hotelkamer Oostende...

Beautje66
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 okt 2016 11:34

Ik kom net van de rechtbank en ik heb de vrijspraak gekregen. Bedankt voor de moeite
Misschien iets uitgebreider de argumentatie van de rechter toelichten? Wellicht kunnen we er hier nog wat van leren...
A propos, hebben ze die Dimitri in kwestie gevonden?
De argumentatie was er eigenlijk niet. Ze hebben me de vrijspraak gegeven op basis van twijfel en gebrek aan bewijzen, aangezien ik niet zelf het portier heb opengetrokken en mijn beste vriend ook niet. De rechter weet heel goed wie Dimitri is en waar hij gevonden kan worden, maar daar had zij geen oren naar en vond het niet nodig om hem op te roepen, nochtans is hij de oorzaak van dit alles..
Dankzij mijn advocaat werd er wel bewezen dat wij de deur niet zelf konden geopend hebben, omdat mijn deur naar binnen gedeukt werd bij de aanraking met de andere wagen. Vandaar, niet genoeg bewijs om mij schuldig te verklaren. De tegenpartij kan uiteraard wel nog in beroep gaan.

Dlegal.be
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#11 , 01 nov 2016 11:56

Het openbaar ministerie moet immers bewijzen dat je wist dat je schade hebt berokkend en dat je bewust aan de vaststellingen hebt willen onttrekken, niet evident. Dat bewijs was er dus niet!

Terug naar “Verkeersongevallen”