Wat wil 50/50 zeggen

SiemenG
Topic Starter

Wat wil 50/50 zeggen

#1 , 29 mei 2016 17:37

Ik heb een week geleden een ongeluk gehad waarbij de kans erin zit dat het 50/50 word, hoe gaat dat dan juist in zen werk?
Betaal ik zijn schade en hij mijn schade? Of moet ik de helft van men eigen schade betalen? Ben al enkele dingen tegen gekomen op het internet maar weet nu nog steeds niet hoe het juist zit.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 mei 2016 18:21

50/50 regeling wil zeggen dat ieder de schade van de tegenpartij vergoedt volgens de opgegeven percentage.
In uw geval wil dit zeggen dat uw verzekeraar 50% van de schade van de tegenbpartij, de tegenpartij zal 50% vergoeden van uw schade.

Dit geeft namelijk als gevolg dat uw bonus-maulus met 5 punten zal verhogen, er wordt 1 afgetrokken voor het nieuwe verzekeringsjaar.

Hierbij kan u de vraag stellen of u beter niet zelf de schade van de tegenpartij vergoedt als deze maar 500€ bedraagt, dit kan u ten alle tijde nog aanvragen, nog voor de aanpassing van uw bonus-maulus.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”