Ik was bezig met het inhaalmanoeuvre wanneer de tegenpartij besluit om links af te slaan.
Gevolg:
Met zijn linker hoek, raakt hij mij vol in de flank.

Helaas is mijn nieuwe auto (omnium) er véél erger aan toe als de +-20 jaar oude wagen (enkel BA) van de tegenpartij. Ik schat op het eerste zicht aan mijn kant een 5-7.000 euro aan schade, terwijl de tegenpartij de bluts bij wijze van spreken nog moest zoeken tussen de andere beschadigingen die al op zijn wagen aanwezig waren.
We hebben direct samen het EAF ingevuld, een situatieschets gemaakt waarop getekend staat dat ik het voertuig inhaal, en dat hij afslaat.
Ook staan de pijltjes "eerste contact" bij hem links op de kop & bij mij midden in de flank.
Er werden geen getuigen opgegeven en er staan aan weerszijde geen opmerkingen geschreven op het formulier.
Tot zover alles in orde.
Ik heb getekend, en nadat de papieren ontdubbeld waren, zagen we beide dat de handtekening van de tegenpartij ontbrak.
Hij heeft toen op mijn exemplaar (het origineel) zijn handtekening gezet evenals op het zijne (het doordrukexemplaar) , weliswaar met balpen omdat de papieren ontdubbeld waren. (hij heeft dus gewoon 2 maal getekend, 1x op mijn & 1x zijn blad, er zijn geen andere wijzigingen gemaakt)
Hij vroeg mij tussendoor wel hoe snel zoiets geregeld werd en hoe snel verzekeringen uitbetaalde... Ik zei dat het normaal wel vlot ging, en gaf hier geen verdere aandacht aan.
Direct 's avonds heb ik mijn aanrijdingsformulier overgemaakt aan de makelaar (die helaas tot maandag gesloten is

De dag nadien belt de tegenpartij mij uit mijn bed om te zeggen dat we een nieuw aanrijdingsformulier moeten invullen.
Zijn makelaar had hem verteld dat de kans reëel was dat aan de hand van het schadeformulier, hij geen geld zou trekken van mijn verzekeraar, terwijl de tegenpartij tot dan dacht dat hij in zijn recht was.
Hij wou nadat hij bij de makelaar was geweest een nieuw EAF invullen en op de papieren toevoegen dat hij al aan het afslaan was en dat hij al op het linkervak was, terwijl ik inhaalde. Toen ik hem er attent maakte dat we samen een exemplaar hebben ingevuld én het ook ondertekend hebben zei hij dat zijn verzekeraar zijn EAF toch niet zou accepteren, omdat zijn handtekening er met pen op staan (en niet in doordruk).
Hij wou anderzijds wel een onderling akkoord sluiten als ik hem 100 of 250 euro gaf voor zijn schade, was het hem allemaal al oké...
Impulsief dacht ik: "fuck ik zit met duizenden euro's aan schade, en gij doet moeilijk over dat kleingeld... Ik dacht als hij dan gewoon niet gaat wringen ben ik blij als alles voor dat bedrag gewoon correct geregeld wordt via de verzekering. Dan zijn we met 2 schadeloos quasi schadeloos..."
Nu toen hij mij 's avonds opnieuw belde, heb ik hem duidelijk en expliciet gezegd dat we dit NIET gaan doen, en dat alles via de verzekering geregeld moet worden, dat we onderling niets gaan regelen... (En al zeker niet omdat zijn makelaar dat op het EAF wou vermelden als ik hem zou betalen...) Wat impulsief voor mij nog een geste was naar hem toe, voelt nu eerder als "ik ga u dan zo wel schuld doen bekennen. "
Ik heb dus gewoon zoals het hoort het originele EAF, zoals wij dat ter plekke hebben ingevuld & beide ondertekend hebben direct na het ongeval overgemaakt aan mijn makelaar. Ik heb geen verder contact meer met de tegenpartij nadat ik aan de telefoon heb gezegd dat we onderling niks regelen en dat alles via de verzekering moet en zal gaan.
Heeft de tegenpartij een poot om op te staan ivm zijn exemplaar? Dat zijn handtekening niet in "doordruk staat", maar wel in balpen?
Ik voel me er totaal niet goed bij dat ik zoiets belangrijk vergeten ben...
Zeker omdat de tegenpartij de boel wil verdraaien, geld wil zien & anders wil weergeven als op het EAF staat vermeld.
Bedankt