Ongeval op weg vh werk

Avbogae
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ongeval op weg vh werk

#1 , 02 apr 2016 08:26

Vorige maand had ik een ongeval op weg van mijn werk naar huis. Er waren geen andere betrokkenen, mijn auto was perte totale.
De brandweer is de olie komen opruimen en de politie riep het FAST team op om te takelen, gezien het een ongeval op de snelweg betrof.

Ik moest alle bewijsstukken indienen bij de verzekering van het werk (factuur spoed, factuur takelen,...) en ook bij de eigen auto-verzekering, dewelke bij Allianz is. Op het werk zijn ze trouwens ook bij Allianz aangesloten.

Mijn eigen verzekering liet weten dat het maximum bedrag dat ze terugbetalen voor het takelen 190€ is, terwijl het takelen heel wat duurder was. Is er een mogelijkheid dat het overige bedrag van het takelen betaald wordt door de verzekering van het werk?

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.
Alvast bedankt voor jullie advies!

An

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2016 20:44

Iemand?

Alfred J

#3 , 10 apr 2016 09:47

Gewoon woon-werk verkeer is normaal op eigen risico
Is toch een arbeidsongeval?
Als arbeidsongeval wordt beschouwd elk ongeval dat een werknemer tijdens en door het feit van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst overkomt, en dat een letsel veroorzaakt.
Wordt eveneens als een arbeidsongeval aanzien, het ongeval dat zich voordoet op de weg van en naar het werk (= het normale traject van en naar de plaats van het werk).
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=644

Reclame

sloeberken

#4 , 10 apr 2016 17:41

De arbeidsongevallenverzekering vergoedt enkel uw lichamelijke schade. De materiële schade aan uw auto en de schade aan de tegenpartij komen dus nooit in aanmerking voor een vergoeding van de arbeidsongevallenverzekering.

Voor de overige schade hangt het ervan af of u al dan niet aansprakelijk bent voor het ongeval.

Voor de materiële en lichamelijke schade die u aan een tegenpartij hebt veroorzaakt, doet u een beroep op uw eigen BA-autoverzekering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Verkeersongevallen”