aanrijding parking

lala
Topic Starter

aanrijding parking

#1 , 18 mar 2016 12:33

Goeie middag,

Ik heb een aanrijding gehad op een parking van een winkel. Wij hebben de politie erbij gehaald omdat de andere bestuurder betwistte de schade dat hij berokkent had bij het achteruitrijden. Duidelijk genoeg toch, dat hij achteruit reed en ons niet zag voorbij rijden…
De politie heeft ter plaatse het EU aanrijdingsformulier ingevuld, echter met 2 verschillende tekeningen. Tekening 1 toont duidelijk aan dat de ander wagen achteruit reed, tekening 2 toont 2 stilstaande wagens en ja verzekering tegenpartij heeft de middel gevonden om niet akkoord te gaan en alles te betwisten.
Ondertussen is onze auto totaal verlies geklasseerd, hebben de we auto verkocht aan de hoogste opbieder en wachten we op een deel van de centen. Hoe kan de expertise gebeurd zijn en nu tegenpartij die moeilijk doet. Heb al geprobeerd om via de agenten die het aanrijdingsformulier ingevuld hebben een nieuwe verklaring te krijgen maar nee daar mag ik niet op rekenen. Wat zijn andere mogelijkheden die ik heb?

Bij voorbaat dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2016 12:45

2 tekeningen op hetzelfde aanrijdingsformulier? Of zijn er 2 formulieren ingevuld?

Wat doet ondertussen uw eigen verzekering? Indien zij geen akkoord krijgen met de tegenpartij waar u zich in kan vinden, kan u altijd naar de rechtbank trekken. Ik denk dat een rechter eens hard gaat lachen als ze beginnen over een aanrijding tussen 2 stilstaande auto's.

Gebruiker21

#3 , 18 mar 2016 12:46

Ik heb hier toch een aantal vragen bij:
1. Er is op een Europees Aanrijdingsformulier toch maar één plaats om een tekening te maken?
2. Hoe kunnen twee stilstaande wagens (zoals op die tweede tekening) nu voor een aanrijding zorgen? Die tekening is toch zinloos?
3. Hoe lang is alles geleden?
4. Begrijp ik het goed dat je de wagen verkocht hebt VOOR de expertise gebeurd was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mjers

#4 , 18 mar 2016 13:25

dergelijke zaken hangen echt af van details. Als je een degelijk antwoord wenst ga je toch eens de situatie moeten beschrijven...

sloeberken

#5 , 18 mar 2016 13:43

Totaal verlies van de auto?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

lala
Topic Starter

#6 , 18 mar 2016 14:56

Idd grappig een ongeluk tussen 2 stilstaande wagens
Ja 1 tekening op de linkerkant- onze kant en een tekening aan de rechterkant van de dommerik die achter uit reed.
De auto werd verkocht nadat de expertise van onze verzekeringsmaatschappij de auto als totaal verlies klasseerde. Wij hebben de auto verkocht aan de door de expertisebureau voorgestelde garage.

lala
Topic Starter

#7 , 18 mar 2016 14:57

ongeval dateert van 12/2015 en onze verz wacht gewoon af pfff

Gebruiker21

#8 , 18 mar 2016 15:07

Uw verzekering een spreekwoordelijke schop onder hun g*t geven, dat ze er werk van maken. De tegenpartij was toevallig niet bij dezelfde verzekeringsmaatschappij verzekerd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lala
Topic Starter

#9 , 18 mar 2016 15:12

al gedaan! maar helpt niet. nee niet zelfde partij, alhoewel wij wel een zaak lopen hebben bij tegenpartij

Gebruiker21

#10 , 18 mar 2016 16:00

al gedaan! maar helpt niet. nee niet zelfde partij, alhoewel wij wel een zaak lopen hebben bij tegenpartij
Verzekering blijven contacteren (telefonisch, per mail, etc...) tot je weet wat de stand van zaken is en wat je nog kan verwachten. Als het een verzekeringskwesite is, kan je verder niet veel meer doen. Op zo'n moment is het handig om een goede verzekeringsmakelaar te hebben, die op zijn beurt wat druk kan zetten bij de verzekeringsmaatschappij (ik spreek uit ervaring). Maar bon, daar ben je niet veel mee als je zonder makelaar gewerkt hebt.

Lanox

#11 , 18 mar 2016 16:05

Wat is hun argument? Waarop wachten zij?

Neem niet zomaar genoegen met hun antwoorden.

lala
Topic Starter

#12 , 20 mar 2016 16:08

Allen dank voor de antwoorden. Wat ik niet begrijp is dat de politie in de fout is gegaan door twee verschillende tekeningen te maken en dat de expertisebureau een beslissing genomen heeft waardoor wij beslist hebben de auto te verkopen. Kunnen wij ons niet tot deze keren? Hen verplichten hetgene beloofd uit te VOEREN?

lala
Topic Starter

#13 , 20 mar 2016 16:17

Ik zag net in een ander topic beelden van de camera opvragen. Hoe kan ik dit wat te dit zou me enorm helpen en duidelijk laten zien wat er gebeurd is

denlowie

#14 , 20 mar 2016 17:50

Ik wil er hier toch eens zeggen dat een expertisebureau onafhankelijk is en verder met de verzekeringen niks te zien heeft, zij beslissen hoe de staat van je wagen is op het ogenblik van de expertise, en dan is hun werk af .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen

#15 , 20 mar 2016 18:51

Het expertisebureau is er enkel om de schadevergoeding voor de wagen vast te stellen
Wat verwijt U hen? Wat hebben ze beloofd wat ze niet uitvoeren?
Het invullen van het aanrijdingsformulier is de verantwoordelijkheid van de partij. De politie 'helpt' als je dat wil, je bent niet verplicht hun 'hulp' te aanvaarden. De ervaring leert dat het wel vaker gebeurt dat zij een 'waardeloos' aanrijdingsformulier invullen. Ik bedoel daarmee een aanrijdingsformulier waarmee het niet mogelijk is de aansprakelijkheid vast te stellen. Triestig.
En om nu te antwoorden op uw belangrijkste vraag: wat zijn uw mogelijkheden? Ik hoop dat u ook een rechtsbijstand onderschreven hebt bij uw verzekering. Raadpleeg dan een goede advocaat. U moet de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij dagvaarden en uw vordering ook baseren op art. 19bis 11, § 2 WAM-Wet. Er zijn voorlopig nog weinig advocaten die er aan denken deze bepaling in te roepen bij een ongeval met twee bestuurders.

Terug naar “Verkeersongevallen”