verzekering, ongeval -24 jarigen.

FVanheel
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: lummen

verzekering, ongeval -24 jarigen.

#1 , 21 nov 2007 20:06

De verzekeringsagent verzekert op hetzelfde ogenblik mijn drie wagens met mijn uitdrukkelijke vraag mijn dochter als medebestuurder voor de drie voertuigen te verzekeren. Helaas vermeld de verzekeringsagent dit niet in de verzekeringsovereenkomst. Nadien beweert de verzekeringsagent dat ik dit niet gevraagd heb. Ik heb de lijst (geboortedata, rijbewijsnr....)met mijn vrouw en mijn dochter als medebestuurders afgegeven. De verzekeringsagent ontkent dit en ik kan niet bewijzen dat ik het gegeven heb. Ik heb nadien op het kantoor van de verzekeringsagent een gesprek met de verzekeringsagent. Neem het gesprek op met een MP-3 speler, en tijdens dat gesprek geeft de verzekeringsagent alles toe.
Heeft er iemand ervaring met het feit dat een - 24 jarige al dan niet als medebestuurder in het verzekeringscontract staat geschreven als medebestruurder,....
Kent er iemand een rechtuitspraak over dit gegeven. Alle, alle, alle, alle info is welkom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah
Berichten: 114

#2 , 21 nov 2007 20:40

Hallo,
dit is een moeilijke zaak.
Men veronderstelt dat u drie wagens heeft, op uw naam, verzekering op uw naam, terwijl uw gezin drie (of meer) personen met een rijbewijs telt.
Op deze manier kunnen diverse polisen zonder de juiste bonus/malus en zonder de speciale premies voor -24jarigen genomen worden.
Men ( de verzekering) veronderstelt dus dat u voor elk gezinslid met rijbewijs een wagen neemt op uw naam om deze voorgaande zaken (lees hogere premies) te ontlopen.
Elke verzekeringsmakelaar (hoop ik) zal u op deze feiten wijzen en u er attent op maken dat, in geval van een ongeval, u problemen zal krijgen.

Dit is dus nu gebeurt denk ik.
Hoe zal u bewijzen dat u met ALLE drie de wagens rijdt,
en uw dochter, of vrouw, enkel een sporadische gebruiker is?
Ik hoop dat je kan begrijpen wat ik bedoel.
Wanneer uw -24jarige dochter een wagen ter beschikking heeft, en zeker één van de drie in het gezin,
moet u zelf beseffen dat u de verzekering beter de correcte versie van de zaken had medegedeeld.
Normaal staat in de polis ook de naam van de medebestuurder vermeld indien u hierom vroeg, indien niet kon u weigeren om de polis te aanvaarden en te ondertekenen.

Ik zou zeggen,
vraag raad en alle info aan een andere verzekeringsmakelaar.

FVanheel
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: lummen

#3 , 21 nov 2007 20:56

Beste akromah,

neem mij a.u.b. niet kwalijk, maar ik vrees dat u alles niet goed gelezen hebt, met alle respect. Ik heb wel degelijk de correcte toestand aan mijn verzekeringsagent meegedeeld, maar de verzekeringsagent heeft niet correct gehandeld. Ik heb gevraagd om mijn dochter als medebestuurder te verzekeren voor alle drie de voertuigen. Helaas heeft hij dit niet gedaan. Nu blijkt dat hij dit bewust gedaan heeft om mij goedkope verzekeringspremie voor te stellen, zodat zijn portefeuille verrreikt werd met drie autoverzekeringen. Op dit ogenblik legt de verzekeringsagent een valse verklaring af. ik kan dit enkel weerleggen met een bandopname, waarin hij toegeeft dat hij een fout gemaakt heeft. Maar ik vraag mij af of deze bandopname een geldig bewijsstuk is?

Reclame

akromah
Berichten: 114

#4 , 21 nov 2007 21:52

Hallo FVanheel,

ja ik begrijp wat u bedoelt,
echt waar.
De verzekeringsmakelaar heeft onfair gehandeld door u een verkeerde polis aan te bieden en/of door u in de waan te laten dat uw dochter als medebestuurder in orde is.
Wat dus niet zo blijkt te zijn.

Mijn verzekeringsmakelaar heeft mij zoiets geweigerd voor "mijn" 2de wagen betreffende mijn zoon.
Dus heeft mijn makelaar zijn verantwoordelijkheid wel degelijk genomen.
Die van jou klaarblijkelijk niet.
Wat betreft de opname kan ik je niet antwoorden.
Dat wordt vechten denk ik.

akromah
Berichten: 114

#5 , 21 nov 2007 21:53

Elke verzekeringsmakelaar (hoop ik) zal u op deze feiten wijzen en u er attent op maken dat, in geval van een ongeval, u problemen zal krijgen.
niet dus.

FVanheel
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: lummen

#6 , 22 nov 2007 08:34

Dag akromah,

Inderdaad akromah, zo is het, en daarom ben ik nu een aantal verzekeringsmaatschappijen en makelaars aan het aanschrijven of zij in zo'n geval deze wagens zouden verkeren. Het is verschikkelijkn gehandeld te helpen zoals het moest zijn, ik was daadwerkelijk op de hoogte van de problemen die konden ontstaan indien mijn dochter niet vermeld werd als medebestuurder. Indien niet zo was, had ik verder fraude gepleegd en bij het ongeval dat mijn dochter veroorzaakt had, mij als bestuurder opgegeven. Dit was perfekt mogelijk want te tegenpartij was een zeer goede vriendin van mijn dochter.
Het wordt inderdaad vechten, wat zeer moeilijk is in het geval te tegenpersoon valse verklaringen aflegt.
Toch bedankt voor uw reactie

Terug naar “Verkeersongevallen”