Rechts achter aangereden bij wegversmalling

Huteman
Topic Starter
Berichten: 2

Rechts achter aangereden bij wegversmalling

#1 , 24 nov 2015 12:49

Beste Forumleden
Een paar weken terug ben ik van achter aangereden geweest bij een weg versmalling
Op mijn achterbumper rechts is is er de verf eraf
gisteren krijg ik post van mijn verzekeringsmakelaar, hij vermeldt dat de dossier gesloten is en dat ieder partij zijn eigen wagen moet opknappen
Nu is het zo dat ik met een leasewagen rijd, ze vragen nu om 200€ te betalen voor de franchise

Naar mijn weten is dat als je van achter geraakt wordt meestal in recht bent

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Ps. Foto's heb ik ook

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 nov 2015 15:10

Waarschijnlijk heb je iemand zijn weg afgesneden of meer algemeen: u hebt een maneuver uitgevoerd waarvan de schade het gevolg is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Mansius Advocaten
Berichten: 3
Contacteer: Website

#3 , 24 nov 2015 16:24

Indien U het oneens bent met Uw verzekeringmaatschappij kan U altijd in het kader van de objectiviteitsclausule een advies inwinnen bij een advocaat over de slaagkansen van een procedure (tegen de schadeverwekker of diens verzekeringsmaatschappij). Indien de advocaat in zijn advies de verzekeraar gelijk geeft (dat een procedure dus kansloos is en U Uw eigen schade dient te betalen), wordt het ereloon van de advocaat voor de raadpleging voor de helft ten laste genomen door de maatschappij en dient U de andere helft te betalen.

Indien de advocaat U daarentegen gelijk geeft, dient de maatschappij U dekking te verlenen, dus Uw advocaat te betalen voor het voeren van de procedure tot het bekomen van schadevergoeding voor Uw wagen. Ook indien de procedure uiteindelijk verloren wordt.
Mansius Advocaten Meise
Mansius Advocaten

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 nov 2015 20:47

Beste Forumleden
Een paar weken terug ben ik van achter aangereden geweest bij een weg versmalling
Die is wel goed ...
Geven ze meer uitleg daarbij ?

Of kan jij meer uitleg geven, want zoals je het schrijft, is het een absurde beslissing - wel interessant voor de verzekering.
Tegenpartij "toevallig" ook klant bij zelfde verzekering ?

gisteren krijg ik post van mijn verzekeringsmakelaar, hij vermeldt dat de dossier gesloten is en dat ieder partij zijn eigen wagen moet opknappen
Nu is het zo dat ik met een leasewagen rijd, ze vragen nu om 200€ te betalen voor de franchise
U laat beide weten dat u niet akkoord gaat met hun beslissing,
Breng uw rechtsbijstandverzekeraar op de hoogte om de schade te verhalen op de tegenpartij die u achteraan aanreed.

Dat is, als u zelf niets mis deed ...

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 nov 2015 09:47

Wat bedoelt u met een wegversmalling? Overgang van 2 naar 1 rijstrook? Zo ja, op welke strook reed u en op welke de aanrijdende wagen?

Huteman
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 28 sep 2016 21:26

Allen bedankt voor jullie reactie

dus de versmalling had geen rijstroken
op de foto die ik genomen heb juist na de aanrijding (hiermee bedoel ik dat de foto genomen is op het moment dat beide wagens direct gestopt zijn na de aanrijding) zie je dat mijn wagen +-50cm vóór de andere wagen staat.
moest ik overtuigd zijn dat ik in fout ben, dan is dat zo en leg ik mij hierbij neer,
maar dit kan niet
want mijn achter bumper is juist +-10cm aan de buitenkant geraakt.
de wagen die volgt moet hier voldoende afstand nemen
want mijn achterwielen draaien niet.

graag jullie feedback
nogmaals super bedankt

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 02 okt 2016 08:11

De situatieschets suggereert mij dat jij een inhaalmanouvre aan het uitvoeren was die je niet had mogen beginnen wegens de wegversmalling.

Ofwel was de ander rechts aan t inhalen wat ook niet mag

Wie zal het zeggen ... Dus m.i. elk het zijne

Terug naar “Verkeersongevallen”