Advocaat gezocht: Fietser aangereden door wagen, met vluchtmisdrijf

uit_oostvlaanderen
Topic Starter

Advocaat gezocht: Fietser aangereden door wagen, met vluchtmisdrijf

#1 , 09 sep 2015 17:03

Beste,

Situatie: als fietser, op fietspad, aangereden door wagen. De chauffeur is gestopt en daarna toch weggereden.
De kwetsuren blijken ernstiger dan eerst gedacht.

Vanaf welk ogenblik schakel je best zelf een advocaat in (via rechtsbijstand familiale)?
Is het beter om zelf een advocaat naar keuze voor te stellen?
Zo ja, dan verneem ik graag referenties

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 09 sep 2015 23:23

Van nabij gelijkaardige zaak meegemaakt, en daar was klachtneerlegging (met gegevens van getuigen) en inschakeling familiale verzekering voldoende. Rechtsbijstand (en advocaat) zijn pas nodig als tegenpartij moeilijk doet.

uit_oostvlaanderen
Topic Starter

#3 , 10 sep 2015 15:06

Beste,

ja, tussenkomst politie en ambulance
dader opgepakt
ondertussen is de familiale verzekering in contact met de verzekering van de chauffeur

echter is de lichamelijke schade hier wel een stuk erger dan de rest

ik belde de rechtbank op om te horen wat de stappen waren in het dossier, maar kreeg een via grove/arrogante brief terug dat ik geen herinnering hoef te sturen, dat ik zal verwittigd worden...
Vandaar mijn paniekreactie: moet ik een advocaat inschakelen die op het juiste moment de juiste handelingen kan doen?

mvg
stephanie

Reclame

sloeberken

#4 , 10 sep 2015 16:15

In dit geval kan je toch een advocaat krijgen, via u rechtsbijstand verzekering van u familiale.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2015 21:26

U hebt een brief gekregen waar heel sec de juridische activiteit wordt aangegeven.
Dat soort brieven zou best door de PR dienst moeten nagelezen worden.
Jaren geleden toen parketten begonnen met de attesten klachtneerlegging had men een gedeelte verklaring van gebruikte woorden.
Alleen had men voor dit gedeelte ook een juridisch woordenboek nodig om te weten wat er in stond.

Ondertussen wel wat verbeterd maar nog altijd ambtenarees.

Parket en rechtbank komen tgo u pas in aktie als zaak zal voorkomen.
(en zelfs die brief is nog steeds in ambtenarees) :evil:
Toch zeker de laatste die ik een jaar of vijf geleden heb gekregen.

Terug naar “Verkeersongevallen”