auto uitgeleend en verkeersongeval

xceline
Topic Starter

auto uitgeleend en verkeersongeval

#1 , 13 aug 2015 15:07

Hallo,
Een 2tal maand geleden leende ik mijn auto uit aan een vriend van mij, maar op die dag heeft die persoon met mijn auto tegen een verkeersbord gereden. Auto per totale .
Ze gingen mijn auto terugbetalen en alle kosten dat er bij kwamen. Ze hebben de helft van mijn geld al gegeven maar ik moet nog een deel hebben maar ze weigeren om dit te betalen. Wel hebben ze een papier opgemaakt waarin staat wanneer het volgende deel zal worden uitbetaald, deze datum is al overschreden. Dit is het minste van myn zorgen. Alle kosten van bv takeldienst en brandweer kosten in totaal ongeveer 2000 euro. Ik heb dit in mijn verzekerinf gestoken maar aangezien die persoon met een voorlopig rijbewijs reed op die moment zonder begeleider, wil de verzekerinf de kosten terugvorderen aan ons. Maar de tegenpartij wil dus niets betalen. Kan ik hiermee naar de rechtbank stappen en zou ik in mijn recht zijn? Ik wil namelijk geen schulden voor iemand die mijn auto kapotreed.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xceline
Topic Starter

#2 , 13 aug 2015 15:32

Bedankt om zo snel te reageren.
Nu is ook het probleem dat deze mensen geen geld hebben en die vriend ( gewoon een vriend ) heeft geen werk en doet ook geen moeite om werk te zoeken. Dus dat maakt het allemaal wat moeilijker.

Mvg

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”