vluchtmisdrijf

Rita W
Topic Starter

vluchtmisdrijf

#1 , 18 jun 2015 20:19

Onlangs werd mijn voor de deur geparkeerde mobilhome aangereden door een dronken bestuurder die vluchtmisdrijf pleegde. Door getuigenissen kon de politie de dader traceren en oppakken en werd er de dag zelf nog een PV opgesteld. Ik heb dit schadegeval aangegeven aan mijn verzekering, hun de nodige informatie bezorgd en ik weet dat er een expertise heeft plaatsgevonden. Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en krijg ik van de verzekering te horen dat het maanden kan duren voor ze bij het parket inzage krijgen in het strafdossier. Er is mijn inziens echter over schuld geen enkele betwisting mogelijk. Ik kan volgens mijn verzekering in tussentijd geen aanspraak maken op enige vergoeding omdat ik niet omnium verzekerd ben, klopt dit? En waarom ben ik dan verzekerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2015 23:16

Politierechtbank - verstek verzet terug politierechtbank daarna beroep verstek verzet terug beroep dan cassatie
Nadat de nationale rechtsorganen uitgeput zijn de Europeese.. en nog vergeten het Grondwettelijk hof en de pré-justitiële vragen

Sirkii

#3 , 19 jun 2015 21:23

Er is mijn inziens echter over schuld geen enkele betwisting mogelijk. Ik kan volgens mijn verzekering in tussentijd geen aanspraak maken op enige vergoeding omdat ik niet omnium verzekerd ben, klopt dit? En waarom ben ik dan verzekerd?
Je hebt je enkel BA verzekerd - dus voor uw aansprakelijkheid als jij in fout bent. Je moet dus wachten tot de (verzekering van de) tegenpartij uitbetaalt. Mocht je een omnium gehad hebben dan zou die uitbetaald hebben om vervolgens het geld bij de tegenpartij te halen. t Wordt dus (lang) wachten en de kosten voorschieten.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 jun 2015 21:48

Het burgerlijke aspect (= vergoeding van de schade) staat toch los van een al of niet strafrechtelijke veroordeling wegens dronkenschap?
Het maakt mijn inziens niets uit (voor vergoeding schade) of die man nu dronken of niet-dronken tegen die mobilhome is aangereden.
Of zou toch niet mogen want geen reden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jun 2015 22:23

dronken of intoxicatie .... enigste verschil is regres bij dronken ... maar wijzigt niets aan vluchtmisdrijf of verantwoordelijkheid aanrijding

Rita W
Topic Starter

#6 , 21 jun 2015 19:27

Je zou toch denken dat je als je een verzekering hebt en er valt iets voor waar je zelf geen schuld aan hebt dat je vergoed wordt maar dat is blijkbaar niet zo evident.
Heeft het zin om mijn rechtsbijstand aan te spreken? Kan een advocaat ervoor zorgen dat de procedure bij het parket niet te lang aansleept?

sloeberken

#7 , 21 jun 2015 20:57

Heeft het zin om mijn rechtsbijstand aan te spreken?
Die had je al moeten aanspreken, je betaald ervoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Verkeersongevallen”