Aanrijding parking

mylle
Topic Starter

Aanrijding parking

#1 , 16 jun 2015 19:54

Beste,

Ik had daarnet een lichte aanrijding op de parking van de Carrefour.

Een persoon (A) kwam van tegengestelde richting en draait 10 meter voor mij in, in een parkeersvak, rechts van mij.
Ik (persoon B) rij rustig verder aan een zeer trage snelheid omdat er enkele meters verder auto's van de rechterkant de parking kunnen oprijden.
Echter bij het rijden begon persoon A plots achteruit te rijden, op het moment dat ik al voor zijn auto stond. Waarbij hij mij dus aanrijd in mijn zij. Schade aan de portier van mijn passagierskant.

Mijn vraag is nu of hij volledig volledig aansprakelijk is of niet?

We hebben het aanrijdingsformulier volledig ingevuld, waarbij persoon A de twee opties 'reed weg uit parkeerstand' en 'ging parkeren' had aangevinkt en ik, persoon B, 'reed weg van een parkeerplaats, uitrit, onverharde weg'.
En bij de opmerkingen had persoon A gezet: "wou mijn positie wijzigen en reed daarbij achteruit tegen persoon B".
En ik, persoon B, "Reed vooruit, en werd geraakt door persoon A, die mij niet had gezien".

Bedankt op voorhand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mylle
Topic Starter

#2 , 17 jun 2015 16:54

Het verlaten van een parkeerplaats én achteruit rijden, zijn manoeuvres - bestuurder A was daarbij normaal voorrangsplichtig.

Doordat u echter de foute box aangetikt hebt, begaat u volgens het EAF nu ook een manoeuvre
Bij gelijktijdige manoeuvres geldt de voorrang van rechts ...

Schrik niet als de verzekeringen moeilijk gaan doen ...
Houden ze dan geen rekening met de opmerkingen (en tekening)?

mylle
Topic Starter

#3 , 17 jun 2015 22:22

Houden ze dan geen rekening met de opmerkingen (en tekening)?
Met de opmerking "Reed vooruit, en werd geraakt door persoon A, die mij niet had gezien" kan men niet veel aanvangen.

De tekening kan hopelijk duidelijk maken dat u NIET uit een parkeerplaats reed, maar tussen de parkeerplaatsen naar de uitrit reed ...
Beste,

ik heb geprobeerd de tekening te reconstueren, zie link hieronder.
Rood is persoon A, en groen ben ik.

http://postimg.org/image/5vv5nhe3h/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”