ongeval

marc-silka
Topic Starter

ongeval

#1 , 10 apr 2015 05:19

Beste,

Ik was maandag aan het klinkeren en tijdens deze werken de nodige pintje gedronken, toen waren mijn sigaretten op en ben ik met de firma wagen er gaan halen.
Tijdens deze heb ik dan een ongeval gehad met wagen van de firma, kan de schade integraal worden verhaalt of zijn er limieten .

Ik had toelating van de werkgever om deze te gebruiken prive.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 apr 2015 08:20

Bij dronkenschap kan de verzekering alles terug vorderen van u.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#3 , 10 apr 2015 10:16

+ uw werkgever gaat het ook niet op prijs stellen dat u in dronken toestand werkt. Als er iets niet goed ligt, kan dat ook op u worden verhaald.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2015 10:29

Is er een PV opgesteld? Heeft u moeten blazen?

Oude Belg

#5 , 11 apr 2015 22:21

Is er een PV opgesteld? Heeft u moeten blazen?
Blazen geeft uitsluitsel over eventuele intoxicatie, niet over dronkenschap. Is er een pv opgesteld, en wat staat daar in? Dronkenschap vastgesteld of niet?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 15 apr 2015 10:52

Beste

U moet niet alleen de car policy nalezen, maar ook de verzekeringspolis.

Wordt u geverbaliseerd/vervolgd voor dronkenschap of intoxicatie? Er is wel degelijk een verschil en dat is van belang. Intoxicatie betekent dat u over de limiet zit (wat kennelijk het geval was), dronkenschap betekent dat u uw handelingen niet meer onder controle had (daarover beslist de politie aan de hand van een checklist).

Voor schade aan derden, moet de verzekering in elk geval tussenkomen. Ook als u in staat van dronkenschap verkeerde. In dat geval kan de verzekering wel nog bij u komen aankloppen.

Voor eigen schade, kan men inderdaad bepalen dat de verzekering niet tussenkomt en dat zowel in geval van dronkenschap als intoxicatie. Daarvoor moet u naar de voorwaarden in de verzekeringspolis kijken.

De schade bestaat alleszins uit de waarde voor ongeval plus BTW min wrakwaarde. U heeft uiteraard het recht om een bewijs van de gevorderde kosten in te zien. Vraag daar ook om. En vraag dan meteen om een kopie van de verzekeringspolis.

Zolang u deze stukken niet gekregen hebt, mag u niets betalen, niets ondertekenen en niets erkennen (ook niet per e-mail).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Verkeersongevallen”