dadingsovereenkomst na ongeval kosten diversen???

reynkust
Topic Starter

dadingsovereenkomst na ongeval kosten diversen???

#1 , 16 dec 2014 15:39

Na een ongeval op 24-08-12 (kniebreuk) waarbij ik 1 maand in het ziekenhuis heb gelegen, en daarna 1/2 jaar gerevalideerd heb , Nu heb ik de afrekening of dading bekomen.
Er zijn enkele zaken die me hierin opvallen.
1 . de administratiekosten bedragen 400,0 euro , dit zijn de kosten voor 1894 KM VERPLAATSINGEN(aan 0,33€/km) , waarvan er 480 km zijn afgelegd tijdens dat ik in het hospitaal lag (door mijn vrouw), en de 100 euro (standaardbedrag uit indicatieve tabel 2012) voor tel, postzegels.....,tv ziekenhuis ,.....,rechtbank dossier ...).
als ik de berekening maak kom ik aan 739 EURO IPV 400

na contact met mijn verzekering war ik volgende uitleg kreeg : eerste voorstel was 150 EURO , NU 400 TOCH BETEr?????
de km afgelegd door mijn vrouw toen ik in ziekenhuid lag tellen niet mee (men gaat naar winkel enz tijdens die rit)
die 100 forfetair is niet verplicht
de overige km (allen naar dokters, ziekenhuizen) ,afgerond wellicht
enfin , men heeft er 1 bedrag opgekleefd omdat het al zoveel gekost heeft???? en men heeft interest betaald DIE MEN NIET HOEFDE TE BETALEN

2. bij men vraag als ik niet akkoord zou gaan, rechtbank, maar ik moet 175 vrijstelling laten en uitspraak in 2016 (zonder intrest) = resultaat zal niks opbrengen want het was hun laatste bod (reeds allerlei zaken geweigerd vooraf....) , zullen nooit toegeven zegt men

Wie heeft er nu gelijk alle fora zeggen hetzelfde over de admin kosten
Moet ik een vrijstelling laten vallen, ik heb niks veroozaakt, dacht dat advokaat gratis was
Moet men interest betalen op kosten die ik gemaakt heb , en betaald in 2012 en nu pas terugkrijg
.

Is een proces zinvol, risico op minder is er niet (allemaal bedragen uit de tabel)??

Begrijp het niet meer goed , ik moet men leven lang boeten en manken , en zij zoeken achter 100 euro????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 18 dec 2014 11:17

“Art.2044.Dading is een contract, waarbij partijen een gerezen geschil beëindigen, of een toekomstig geschil voorkomen. Dit contract moet schriftelijk opgemaakt worden.Art.2052.Dadingen hebben tussen partijen kracht van gewijsde in hoogste aanleg. Men kan er niet tegen opkomen uit hoofde van dwaling omtrent het recht of uit hoofde van benadeling.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Nu heb ik de afrekening of dading bekomen’

Indien de dading niet tot stand komt kan u een vordering instellen bij de rechtbank.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 18 dec 2014 12:00

Als u akkoord gaat, is er een bindende overeenkomst tussen u en de verzekeraar. U kan niks bijvorderen, de verzekeraar niks terugvorderen.

Wat de schade betreft moet u een onderscheid maken tussen de forfaits en de werkelijke schade.

Als u werkelijk kunt bewijzen dat u al die kilometers aflegde, worden zij vergoed aan 0.33 EUR per km. Als u werkelijk kunt aantonen dat u 100 postzegels kocht, dan worden ook zij vergoed aan de werkelijke waarde. Hou er rekening mee dat verplaatsingen van de partner dikwijls niet vergoed worden.

Het is slechts wanneer u de bewijsstukken niet meer heeft, dat er wordt teruggegrepen naar de forfaits.

Anderzijds zijn de Tabellen maar Indicatief (vandaar de naam), zij zijn niet bindend. Ze worden meestal wel gevolgd door de rechtbank, maar als u met goede argumenten afkomt, is het niet uitgesloten dat u meer krijgt.

De vraag rijst dus of het voor u de moeite loont naar de rechtbank te stappen, nu het voorstel van de verzekering eerlijk lijkt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

reynkust
Topic Starter

#4 , 18 dec 2014 13:15

intussen doorgegeven aan advokaat voor nazicht .
Toch een opmerking ivm km , indien men 1 jaar leuven ligt , en dagelijks 60 km moet afleggen (door de echtgenote of familielid voor bezoek) dan moet men dit ook uit eigen zak betalen. Dit lijkt mij toch onrealistisch en onfair. Ik kon ook gedurende 4 maand niet auto rijden , dus moest men vrouw wel rijden. En dat ik in het hospitaal lag kan ik wel bewijzen, waar men vrouw langs ging niet???

Voor de rest heb ik ondervonden dat men zo snel mogelijk die dading wil laten tekenen met valse voorwendsels (geen interest .......) Is wettelijk.

Bedankt voor de reacties

Terug naar “Verkeersongevallen”