rijverbod strafblad verwijderen

f.d.s
Topic Starter

rijverbod strafblad verwijderen

#1 , 20 aug 2007 19:53

Een vriend van me heeft 2 jaar geleden een rijverbod opgelopen ten gevolge van het niet betalen van een boete.
Nu vroeg ik me af hoe deze kennisgeving van zijn strafblad kan worden verwijderd? (ik zou namelijk graag hebben dat hij me leert rijden, maar dan mag er de laatste 3 jaar geen rijverbod opgelopen geweest zijn).

Alvast bedankt.
Groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 22 aug 2007 10:32

?Art.619.Veroordelingen tot een politiestraf worden uitgewist na een termijn van drie jaar te rekenen van de dag van de definitieve rechterlijke beslissing waarbij zij zijn uitgesproken...Het vorige lid is niet van toepassing op veroordelingen die een vervallenverklaring of ontzetting inhouden uitgesproken volgens het vonnis waarvan de gevolgen zich over meer dan drie jaar uitstrekken...?(Wetboek van Strafvordering 17 november 1808).

Onderzoek dus of de gevolgen van het vonnis zich al dan niet over meer dan drie jaar uitstrekken.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

sniper

#3 , 22 aug 2007 13:03

Een vriend van me heeft 2 jaar geleden een rijverbod opgelopen ten gevolge van het niet betalen van een boete.
Nu vroeg ik me af hoe deze kennisgeving van zijn strafblad kan worden verwijderd? (ik zou namelijk graag hebben dat hij me leert rijden, maar dan mag er de laatste 3 jaar geen rijverbod opgelopen geweest zijn).
.
ik zou maar iemand anders zoeken om mee te leren rijden

geloof me maar, het niet betalen van een boete is niet de reden waarom zijn rijbewijs werd ingehouden

als hij al niet eerlijk is tegenover jou, denk ik niet dat hij de aangewezen leermeester is
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

f.d.s
Topic Starter

#4 , 22 aug 2007 14:34

Het staat nochtans echt zo op de kennisgeving van het gerecht.
Hij had die boete al een hele tijd niet betaald, het hele pv is naar het gerecht gegaan en hij had de keuze: boete betalen of rijbewijs 10 dagen inleveren. Hij koos het makkelijkste voor hem destijds. Erg is het niet, ik heb ondertussen 2 andere begeleiders gevonden. Bedankt voor jullie uitleg!

Terug naar “Verkeersongevallen”