afhandeling fietsongeval

reynkust
Topic Starter

afhandeling fietsongeval

#1 , 19 aug 2014 21:41

Na de medisch expertise , nu het opstellen van de schadeeis.

Heb mijn afgelegde km doorgegeven ( dokters, verplaatsingen enz)
Ook mijn pakeerkosten toen ik 1 maand in het zielenhuis lag.
Nu vraagt de tegenpartij : een bewijs van die parkingkosten (van mijn vrouw) waar ik recht op heb denk ik . Kan dit evenwel niet bewijzen zijn van die tickets die worden ingeslikt dor een automaat. Wat nu (ne zever).

2/ een bewijs dat ik geen geld ontvangen heb van mijn hospitalisatieverzekering????? Moet ik dat terug geven , betaal al 10 jaar premies. Heeft dit iets met het ongeval te maken , of gaan ze dit zelf bijbetalen.

3. een attest van toepassing van de maximimfactuur van mutualiteit van het jaar van het ongeval en het jaar daarna

wat heeft dit met het ongeval te maken en waarover zeurt men hier ????

Ik dacht dar men alle onkosten betaalde , misschien moet ik mijn YV in hospitaal ook nog zelf betalen (stond er en ik kon mijn ogen toch niet altijd toehouden gedurende 1 maand, had er niet om gevraagd, is wel een niet terugbetaalbare kost voor ziekteverzekering)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 aug 2014 21:53

Toen ik bij een ongeval werd gekwetst heeft mijn ziekteverzekering de door haar betaalde bedragen teruggevorderd bij de tegenpartij (haar verzekeraar).
Dus het omgekeerde van wat u nu schetst!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Milo72

#3 , 20 aug 2014 09:51

Mij lijkt het eigenlijk logisch:
De tegenpartij moet de door jou betaalde kosten aan jou terugbetalen. Wat de mutualiteit of de hospitalisatieverzekering al betaalde (aan jou of rechtstreeks aan't ziekenhuis) hoeven zij niet nog eens te betalen.
De mutualiteit en hospitalisatieverzekering kan wel het door hen betaalde bedrag terugvorderen van de tegenpartij

Simpel voorbeeld: de ziekenhuisfaktuur bedraagt 1.000 euro. De hospitalisatieverzekering betaalt 700 euro, jij zelf 300
De tegenpartij zal jou 300 euro moeten betalen, de hospitalisatieverzekering kan die 700 terugvorderen van tegenpartij.
Je verwacht toch niet dat wat door de hospitalisatieverzekering betaald werd, ook nog eens door tegenpartij betaald wordt he ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

basejumper

#4 , 20 aug 2014 20:12

Wat parking kosten betreft : elke betaalautomaat heeft ook een knop "kwitantie". Als je daarop duwt krijg je een betaalbewijs. vraag ik altijd om binnen bedrijf parking kosten te recupereren... Verder klopt het effectief dat tegenpartij surplus betaalt en dat uw hospitalisatieverzekering haar betalingen zal recupereren bij tegenpartij. Om die reden is het logisch dat ze die ook nog niet aan u zal betalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

artemis

#5 , 20 aug 2014 20:37

Hebt u een familiale verzekering met rechtsbijstand?

reynkust
Topic Starter

#6 , 20 aug 2014 20:59

1. parkingkosten (kan ik niet bewijzen ,tickets voor slagboom).Wat nu , bestaat er een soort dagforfait, heb er 1 maand gelegen men mag toch aannemen dat ik bezoek gehad heb in die maand. ziekenhuis kan niks geven, dus mijn verzekering zou proberen het maximum terug te vorderen.Gaat niet over honderden euros maar dokters worden wel a volonte betaald vor kamerbezoek heb ik gezien (en zijn er nie geweest)
(Bestaat zoiets als basejumper zegt , tickect, maar da weet ik pas sinds vandaag , werd gebruikt door medische agevaardigden zij men.En attesten voor 2012 kon men niet maken

2 hospitalisatievergoeding is niet toegekend geen probleem dus

3 maximum factuur ; zeer onduidelijk , volgens CM geen zaken met ongeval.Betaling niet volledig gedaan omwille van koqten van ongeval.

Vind het allemaal straf, voor 50 euro zagen , anderzijds honderdern euro's betaald aan expertise???

artemis

#7 , 20 aug 2014 21:33

Hebt u een familiale verzekering met rechtsbijstand?
En?
Een eventuele rechtsbijstand kan u ontzettend veel werk en gedoe uit handen nemen in een geval als dit. Die vragen zeer ruime schade- en onkostenvergoedingen van de tegenpartij en krijgen ze.

reynkust
Topic Starter

#8 , 23 aug 2014 11:44

@artemis : ja heb famiale rechtsbijstand bij eth..
Ze konden wel niet garanderen dat ik die parkingkosten zou terugkrijgen , gingen proberen.
Het betreft een ongeval met lichamelijke schade (invaliditeit van 14 procent volgens dokters). Ze zijn nu blijkbaar onderling aan het regelen en ge moet als slachtoffer alles bewijzen .
In theorie KAN men veel eisen, maar er wordt toch wat afgezeverd en gezocht om zelfs 50 euro te besparen.
Zal maar afwachten wat zeer uit halen (zaken met ziekenkas kunnen ze zelf oplossen met de cm , die hebben dat zelf gezegd, trek ik me niet mer aan)
Maar goed dat ik al de facturen nog heb (behalve die bonnekes van de parking, wist zelfs niet dat die er uit kwamen °

basejumper

#9 , 23 aug 2014 18:53

Mijn ervaring als bankier/verzekeraar zegt dat men kosten die als redelijk worden geacht, meestal aanvaard worden. ik denk dus niet dat men zal doodvallen over 50 € parking kosten maar soit
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”