Aanrijdring van week geleden

JN
Topic Starter

Aanrijdring van week geleden

#1 , 02 aug 2007 21:43

Hallo iedereen,

Mijn vriendin heeft een week geleden een aanrijding gehad. Ze wilde een hoofdweg oprijden en plots kwam van rechts (in tegengestelde richting) een fietser aanrijden en kwam tegen de wagen terecht. De fietser had enkel stoffelijke schade. Er werd niks opgemaakt. Enkel telefoonnummers uitgewisseld. Mijn vriendin heeft wel haar verzkering op de hoogte gebracht. De tegenpartij niet. Nu kreeg mijn vriendin vandaag telefoon van de vader van de fietser dat hij de factuur ging opsturen van de fiets en wil naar de politie stappen. Ik ben van mening dat men aangifte moet doen binnen de 48 uur. En ik vind dat de fietser in fout is omdat hij op de verkeerde kant van de weg reed.

Graag advies a.u.b.

Groeten,

J

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JN
Topic Starter

#2 , 03 aug 2007 07:15

Hallo, nog geen reactie...ik ben zelf eens gaan zien op de site wegcode.be.
Daar staat in het wetboek, Titel 2 artikel 52,3 dat bij meningsverschillen binnen de 24 uur aangifte moet gedaan worden bij de lokale politie van de betreffende gemeente of van de slachtoffers hun gemeente.

Case closed?

Lex

#3 , 03 aug 2007 08:59

U vriendin heeft toch haar gegevens aan de tegenpartij overgemaakt? Bewijs daarvan is het telefoontje van de vader van het slachtoffer. U deed aangifte bij u verzekeraar...Wat is het probleem?

Geniet van de vakantie, maak u niet onnodig druk, en last but not least, maak gebruik van de rechtsbijstandsverzekering.

Reclame

JN
Topic Starter

#4 , 03 aug 2007 11:07

Het probleem is dat er geen aanrijdingsformulier is ingevuld door beide partijen. Ook geen ander document met handttekening. Dus het zal niet langs de verzekering gaan. Voor een pv via de politie is het normaal volgengs de wet ook al rijkelijk te laat. Ik wilde gewoon weten of het tijd gaat kosten aan verklaring afleggen enz. Daar hebben mijn vriendin en ik geen zin in...ook al wordt het een zaak van niks.

Of denken jullie er anders over?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2007 12:55

Elke partij kan nog steeds klacht neerleggen bij de politie. Dit gebeurt geregeld. Als blijkt dat geen regelling mogelijk is met het aanrijdingsformulier wordt geregeld klacht neergelegd. De verklaringen van partijen in het strafdossier zijn uitvoerigen en er kunnen getuigen ondervraagd worden.

Het feit dat men in bepaalde omstandigheden binnen de 24 uur aangifte moet doen betekent niet dat het daarna niet meer kan.

scorpioen

JN
Topic Starter

#6 , 03 aug 2007 13:04

Hey Scorpioen,

Bedankt voor je reactie.
Als je aangifte doet en je hebt geen bewijs in handen...kan je moeilijk je gelijk halen, nu ze mogen het altijd proberen. de fietser kwam in tegengestelde richting en mijn vriendin stond een klein stukje op het fietspad. nu het is een week geleden dus er kan met de fiets veel gebeurd zijn. Getuigen zijn de jongens van de chiro die bij die fietser horen, maar ik heb begrepen dat een getuige serieus wordt genomen als hij geen directe band heeft met beide partijen klopt dit? Anders is het makkelijk h? ze kiezen sowieso partij voor hem. Nu wij hebben alles aangegeven aan de verzekering, dus het zal via hun gaan als er iets van komt. Ik vind het anders wel een beetje idioot als je voor een kromme velg dit allemaal gaat aangeven, je niks op papier hebt, en je in fout bent door de verkeersregels niet na te komen. Wat denken jullie? :-) is een beetje flauw h??

Groeten

Lex

#7 , 03 aug 2007 13:26

Elke partij kan nog steeds klacht neerleggen bij de politie. Dit gebeurt geregeld. Als blijkt dat geen regelling mogelijk is met het aanrijdingsformulier wordt geregeld klacht neergelegd. De verklaringen van partijen in het strafdossier zijn uitvoerigen en er kunnen getuigen ondervraagd worden.

Het feit dat men in bepaalde omstandigheden binnen de 24 uur aangifte moet doen betekent niet dat het daarna niet meer kan.

scorpioen
Vreemde redenering! Akkoord gaan om GEEN aanrijdingsformulier op te maken en dan een (straf)klacht laten opmaken.

Kafka quadratus!

JN
Topic Starter

#8 , 03 aug 2007 15:04

Zo denk ik er ook over. Als ik hem was of mijn vriendin had iets aan haar wagen had ik het wel laten opmaken ;-) Dus laissez-faire zou ik zeggen. Fijn wknd!!!

Terug naar “Verkeersongevallen”