Ik stond geparkeerd in een verticale parkeerplek (niet 100% zeker of dat wel de juiste terminologie is) zoals hieronder afgebeeld:
De 'X' is mijn auto, de 'Y' zijn andere, reeds geparkeerde auto's
| | | | Y | Y | | X | Y | Y | |
Ik doe na een snelle blik in de zijspiegel van mijn bestuurdersportier, het portier open.
Net op de moment dat het portier op armlengte is geopend, rijdt er een grote Peugeot (terreinwagen-achtig) veel sneller dan de situatie toelaat de open parkeerplek in.
Het regent en de ondergrond is grind, de Peugeot kan niet optijd stoppen en rijdt tegen mijn portier.
De Peugeot heeft wat krassen en blauwe verf van mijn auto op de bumper, mijn portier is ernstig geblutst, en ik heb moeite met mijn auto op slot te krijgen langs de portierskant.
We hebben verzekeringspapieren ingevuld, maar ik had dit nooit eerder gedaan en heb nu achteraf de indruk dat ik mezelf de strop heb omgedaan.
Ik heb gehandtekend zonder zelf een opmerking neer te schrijver, dit terwijl de opmerking van de tegenpartij als volgt luidde:
"Reed parkeerplaats in waarna voertuig B zijn portier opende".
Op de moment zelf leek me dit logisch en ging ik akkoord, achteraf gezien heb ik hiermee dus mijn eigen aansprakelijkheid ondertekend.
Was ik ook effectief aansprakelijk? Kan ik hier nog iets aan doen?