Bpo

Bpo

flykefly
Topic Starter
Berichten: 8

Bpo

#1 , 06 nov 2013 11:13

Hallo

Na een auto ongeval aangereden door derde op weg van werk naar huis kreeg ik van de verzekering van de derde 4procent bpo. Ik ben hiermee akkoord gegaan en krijg nu het definitief voorstel. Morele blijvende onbekwaamheid, omgezet in een bedrag. Gebeld met mijn rechtsbijstand hoe men dit berekent : reactie alles klopt, vaste bedragen, niet berekend volgens loon zoals ik dacht, tekenen voor akkoord , wordt uitbetaald en zaak gesloten. Kan dit kloppen? Zoek via internet maar wordt niet veel wijzer....

Gr.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 nov 2013 16:17

BPO? bent u belg of nederlander? BPO heeft niks met arbeidsongeval te maken lijkt me (mss wel met gemeen recht)?

flykefly
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 06 nov 2013 18:39

Belg hoor
Ik begreep die afkorting ook niet en toen kreeg ik per mail van mijn rechtsbijstand antwoord op mijn vraag:

De benaming BPO staat voor blijvende persoonlijke ongeschiktheid, de term BI voor blijvende invaliditeit op persoonlijk vlak. Het zijn twee afkortingen die eigenlijk voor hetzelfde begrip staan.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 nov 2013 18:53

maar dit heeft dan niks meer met arbeidsongevallenverzekering te maken, maar met de gewone burgerlijke aansprakelijkheid en de verzekeringen hiervoor. Ik verplaats je topic naar een betere categorie.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 07 nov 2013 10:40

Sedert de nieuwe indicatieve tabel (versie 2012) bestaat de totale blijvende ongeschiktheid (BO) uit drie componenten
- de persoonlijke ongeschiktheid
- de huishoudelijke ongeschiktheid
- de economische ongeschiktheid

Onder meer voor ongeschiktheden van minder dan 6 % wordt een forfaitair bedrag per punt toegekend afhankelijk van uw leeftijd op de datum van de consolidatie.

Aangezien de BPO slechts 1/3 is van de totale ongeschiktheid worden dus ook de bedragen door 3 gedeeld.

Wanneer was de consolidatiedatum? En hoe oud was u toen precies?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

flykefly
Topic Starter
Berichten: 8

#6 , 07 nov 2013 21:32

Bedankt voor uw reactie

Consolidatiedatum 14/09/2012 en toen was ik 32 jaar

Terug naar “Verkeersongevallen”