Halo, ik ben een jonge rijder nu 21 jaar en rij al 2 jaar met een moto.
Enkele maanden geleden heb ik een ongeval gehad waar een fietser bij betrokken was.
Ik was met mijn moto ( een racemotor 600cc ) aan het rijden in de bebouwde kom, toen ineens 2 fietsers achter een bestelwagen tevoorschijn kwamen en de straat over staken.
Ik heb 1 van de fietser geraakt, zijn fiets was een totall los want het frame was gebogen, hij zelf had niks,
mijn motor had schade aan de voorkant en aan de zijkant.
We hebben een aanrijdingsformulier ingevuld waarin de fietser verklaarde dat hij mij gezien had maar dacht dat hij het nog kon "halen".
ik verklaarde de fietsers niet gezien te hebben, toen ik ze plots zag kon ik niet tijdig stoppen.
Ik was in mijn recht gesteld omdat de fietser over stak op een plaats waar geen fietspad was.
Ik heb een schade onderzoek laten uitvoeren door mijn garagist dat uitkwam op ong 1800 euro
De tegenpartij liet een tegenexpertise uitvoeren
Het is nu juli, het ongeval gebeurde in oktober, elke maand neem ik contact op met mijn verzekeraar en elke keer zeggen ze ong hetzelfde nl, we krijgen geen antwoord van de tegenpartij, daarna was het: de tegenpartij betwist dat u niet in fout was, en wou mij beschuldigen van "onaangepast rijgedrag"
Nu laat mijn verzekering weten dat de tegenpartij geen reactie meer geeft, volgende week stellen ze een advocaat aan om een rechtszaak aan te spannen.
Ik heb enkele vragen
Is het normaal dat dit zolang duurt ?
Doet mijn verzekering genoeg voor mij ? of laten ze het teveel liggen ?
Welke mogelijkheden zijn er als ze een rechtszaak aanspannen ? zal het dan sneller gaan ? of zal ik nog maanden moeten wachten ?
alvast bedankt, en goede raad is altijd welkom.