Goeiemiddag iedereen,
Enkele dagen terug heb ik mijn bedrijfswagen moeten inleveren, daar ik de onderneming verlaat.
De verantwoordelijke van het wagenpark heeft mij daar onthaald en de wagen grondig geïnspecteerd. Achteraf werd er zoals het hoort een staatbeschrijving opgesteld.
Schade aan de voorruit en een relatief grote kras aan de rechterzijde werden opgemerkt en genoteerd (volkomen terecht overigens).
Verder dien ik nog de reservesleutel binnen te brengen (vergeten), ... kortom alles werd beschreven.
Vandaag krijg een e-mail met een kopie van de beschrijving, zoals we die toen hebben opgesteld. Verder in de e-mail verwijst diezelfde verantwoordelijke naar schade die ze nadien - 3 dagen later - heeft opgemerkt met bijhorende foto. Het betreft een relatief grote deuk met heel wat krassen.
Ikzelf heb dit nooit opgemerkt en mijn vriendin die de wagen vanbuiten heeft gewassen een uur voor het binnenbrengen is dan ook verbaasd door die foto.
Mijn vraag aan jullie is:
Kunnen ze de schade nog op mij verhalen na het ondertekenen van de staatbeschrijving? Die persoon heeft tot tweemaal toe met haar neus op de lak rond de wagen gelopen en enkel de kras op de rechterdeur kunnen vaststellen.
Persoonlijk zou ik me bedrogen voelen indien ik daarvoor zou moeten opdraaien, maar juridisch weet ik niet wat allemaal mogelijk is?
Alvast bedankt!