Garage beweert dat er schade is aan vervangwagen

Maaike
Topic Starter

Garage beweert dat er schade is aan vervangwagen

#1 , 30 apr 2013 14:24

Hallo allemaal,

even een korte situatieschets:

Onze auto was binnen in de garage voor herstelling. In die periode kregen wij een vervangwagen ter beschikking. Bij ontvangst van de vervangwagen is mijn vriend samen met iemand van de garage om de auto gelopen, en hebben ze de schade die er al aan was (kras in de deur) genoteerd op een blad en ondertekend.

Gisterenochtend heeft mijn vriend de vervangwagen teruggebracht en onze auto terug opgehaald. Zelfde scenario. Samen even rond de auto gelopen, en er bleek geen 'nieuwe' schade te zijn. Alleen werd toen géén blad afgetekend.

Gisterennamiddag (rond 15u) krijgt mijn vriend plots een mail dat hij zo snel mogelijk contact moet opnemen met de garage. Die mail zag hij pas gisterenavond. Vanmorgen heeft hij dus teruggebeld, en blijkt dat er schade zou zijn aan de onderkant van de wagen. Vanavond zou hij moeten langsgaan om een ongevalsformulier in te vullen.

Nu, dat vind ik persoonlijk staf. Wij hebben totaal geen ongeval gehad met die wagen (mocht dat zo zijn, dan zouden we dat echt wel eerlijk toegeven), dus waarom zouden wij dan iets dergelijks ondertekenen? Volgens mij moet dergelijke schade ook onmiddellijk worden vastgesteld, en geen halve dag later. Wie zegt dat die schade niet in de tussentijd veroorzaakt is? En bovendien, wie zegt dat de schade er al niet was toen wij de auto meekregen. Wij zijn nu niet bepaald onder de auto gaan liggen...

Wat kunnen we nu best doen? En aan welke stappen van de garage mogen we ons verwachten? We zijn echt niet van plan om op te draaien voor iets wat wij niet gedaan hebben...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2013 15:20

Die schade staat ook niet op het aanvangsformulier.
Hebt u daarvan een copie gekregen bij het begin of op het einde?

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#3 , 30 apr 2013 15:38

Teken niets, verklaar niets en zet helemaal niets op papier. Kan goed een smerig trucje zijn dat ze telkens opnieuw herhalen. Want wie kijkt, als klant nu onder de wagen? Dat kan u zelf niet (eenvoudig), want daar heb je een brug voor nodig.

Zij zullen moeten bewijzen dat er schade is en dat u die schade veroorzaakt heeft. Als ze dat niet kunnen moeten ze het maar afwentelen op hun verzekering.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”