Hallo allemaal,
even een korte situatieschets:
Onze auto was binnen in de garage voor herstelling. In die periode kregen wij een vervangwagen ter beschikking. Bij ontvangst van de vervangwagen is mijn vriend samen met iemand van de garage om de auto gelopen, en hebben ze de schade die er al aan was (kras in de deur) genoteerd op een blad en ondertekend.
Gisterenochtend heeft mijn vriend de vervangwagen teruggebracht en onze auto terug opgehaald. Zelfde scenario. Samen even rond de auto gelopen, en er bleek geen 'nieuwe' schade te zijn. Alleen werd toen géén blad afgetekend.
Gisterennamiddag (rond 15u) krijgt mijn vriend plots een mail dat hij zo snel mogelijk contact moet opnemen met de garage. Die mail zag hij pas gisterenavond. Vanmorgen heeft hij dus teruggebeld, en blijkt dat er schade zou zijn aan de onderkant van de wagen. Vanavond zou hij moeten langsgaan om een ongevalsformulier in te vullen.
Nu, dat vind ik persoonlijk staf. Wij hebben totaal geen ongeval gehad met die wagen (mocht dat zo zijn, dan zouden we dat echt wel eerlijk toegeven), dus waarom zouden wij dan iets dergelijks ondertekenen? Volgens mij moet dergelijke schade ook onmiddellijk worden vastgesteld, en geen halve dag later. Wie zegt dat die schade niet in de tussentijd veroorzaakt is? En bovendien, wie zegt dat de schade er al niet was toen wij de auto meekregen. Wij zijn nu niet bepaald onder de auto gaan liggen...
Wat kunnen we nu best doen? En aan welke stappen van de garage mogen we ons verwachten? We zijn echt niet van plan om op te draaien voor iets wat wij niet gedaan hebben...