wielertoerist

geert2
Topic Starter
Berichten: 1

wielertoerist

#1 , 12 mei 2007 16:41

mijn vrouw reeds onlangs van onze oprit, een paar meters verder op de rijweg zag ze in haar achteruitkijkspiegel een wielertoerist op de grond liggen.
Deze wielertoerist beweerde dat mijn vrouw in fout was omdat zij niet had gekeken en een manoever uitvoerde.
Mijn vrouw beweert echter dat ze wel aan de oprit stopte en keek of er geen verkeer af kwam, echter toen ze reeds op de rijweg was kon de wielertoerist niet meer stoppen.
de wielertoerist die gevallen was reed achter een andere wielertoerist die stopte voor mijn vrouw, blijkbaar kon de eerste wielertoerist wel stoppen en de andere niet.
feit is dat ons huis naast een dijk ligt en waarbij de wielertoeristen een leuke bergaf hebben om zo in onze straat terecht te komen.Onze straat is heel smal en er mag max 50 gereden worden, maar zelfs dat is nog te veel om veilig te rijden.
Wilertoertist beweerde ook dat mijn vrouw te traag reed en indien ze harder had gereden hij niet zou gevallen zijn; bovendien verklaarde hij dat de weg nat was en hij niet plots kon remmen.
Moeten wielertooersiten zich niet aanpassen aan de verkeers- weersomstandigheden, of hebben ze altijd voorrang ? Er was geen schade aan mijn vrouw haar auto, en de wilertoerist had slechts minimaal schaafwonden, ook de fiets had niet veel schade. de politie heeft wel verklaringen komen afnemen. Achteraf dacht ik eraan dat wielertoeristen ook wel eens een pint durven te drinken, en er bij een ongeval met gewonden tocht meestal een ademtest wordt afgenomen, hier werd er geen enkele ademtest afgenomen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 12 mei 2007 20:09

als hij niet kon stoppen omdat het nat lag, dan reed hij met onaangepaste snelheid

te hopen voor je vrouw dat het zo in de verklaringen opgenomen is
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”