ongeval op parking

stefaniev40
Topic Starter

ongeval op parking

#1 , 19 mar 2013 18:25

Mijn man had vorig weekend een ongeval. Hij reed een parking op, maar er was geen plaats. Toen reed hij in achteruit, en een andere dame reed vooruit, met als gevolg bumper tegen bumper. Is mijn man in fout?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2013 19:10

Wat voor parking.
Van een groot warenhuis?
Van een kleine firma?
Uitvoeren van een manoeuvre, achteruit rijden ..... ondergeschikt aan iemand die gewoon rechtdoor rijdt.

stefaniev40
Topic Starter

#3 , 19 mar 2013 19:41

Het was op een gewone parkeerplaats van de gemeente. Mijn man reed dus via de inrit van de parking (die tevens dienst doet als uitrit), maar hij zag dat de parking volzet was. Toen keek hij in zijn achteruitkijkspiegel, maar er kwam niemand aan. Hij reed achteruit, maar toen kwam er net een dame aangereden, die niet zag dat mijn man uit de parking ging rijden. Zij wilde dus ook de parking oprijden. Ons eerste idee was natuurlijk dat mijn man in fout is, aangezien hij achteruit reed. Maar nu twijfel ik toch.

Reclame

freelance

#4 , 20 mar 2013 00:16

De wegcode zegt het volgende :
12.4. De bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.

Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mar 2013 09:27

Is er een aanrijdingsformulier ingevuld? Wat staat hier op over de beweging die beide voertuigen maken?

Terug naar “Verkeersongevallen”