Aanrijdingsformulier

mattn
Topic Starter
Berichten: 5

Aanrijdingsformulier

#1 , 11 mar 2013 22:22

Beste allen,

Zonet heb ik een ongeval gehad door de sneeuw.
Om een lang verhaal kort te maken, ik kwam van een parking, wilde remmen, maar gleed gewoon door tot op de baan. een autobestuurder kwam van rechts en door het schuiven heb ik zijn achterkant geraakt.
nu, er is amper schade.

Toen ik tegen de BMW reed was man en vrouw in de auto. Maar Mevrouw reed. En de wagen is geregistreerd op de garage van de man (Z plaat [geen ZZ])
nu, op het moment zelf niet veel aandacht aan gegeven.
We hebben het aanrijdingsformulier ingevuld en getekend.
Maar nu zie ik dat bij zijn vak (pagina met de blauwe gele zijde) bij bestuurder van de wagen: meneer zijn naam staat.

Wat mijn vraag nu eigenlijk is, hoe definitief/bindend is dit formulier?
kan er een verschil betekenen moest de naam van mevrouw bij bestuurder gestaan hebben? (omdat zij eigenlijk niet verzekerd is om die wagen te besturen)
kunnen nog wijzigingen aangebracht worden door 1 of andere manier?

Waarom ik dit allemaal vraag. Het koppel in kwestie heeft een garage, heb hem na alle formaliteiten nog eens gebeld toen ik thuis kwam met de vraag van, wat zou uw schade kosten.
Er is een klein deukje helemaal onderaan in de achterdeur en 2 schreven, een soort barreshok die de contouren vormt van het acherwiel is er van los gerukt, en amper te zien schreven op de velg van het wel (natuurlijk waren het aluminium velgen) maar je moet er al met je neus op zitten om ze te zien.
De persoon vertelde me dat het rond de 2.500 zou kunnen kosten.

nu, dit zelf vindt ik wat overdreven

hoe gebeurd trouwens zo'n controle van de schade? aangezien hij zelf garagist is..?

Verzekeringsmakelaar zelf nog niet kunnen contacteren, vandaar deze post.


Alle info is welkom.
Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 11 mar 2013 22:31

U kan zo wie zo al op het aanrijdingsformulier (achterzijde) schrijven dat mevrouw reed.

Jef 007
Berichten: 737

#3 , 12 mar 2013 09:37

buiten de eigenaar van de garage, kunnen enkel ""aangestelden" met een handelaarsplaat rijden ( Z plaat)
maar ik weet ook niet wie "aangestelden" kunnen zijn, ik veronderstel echtgenote, personeel etccc
"onafhankelijk" expert zal de schade komen schatten

Reclame

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2013 09:40

Ik denk dat het niet uitmaakt wie er met de andere auto reed voor UW aansprakelijkheid.

Kingfisher
Berichten: 483

#5 , 14 mar 2013 14:25

Voor u maakt het niets uit: wie er aan het stuur zat verandert niets aan uw aansprakelijkheid. U kan natuurlijk klacht neerleggen bij de politie wegens schriftvervalsing (hoe ga je dat bewijzen, tenzij er getuigen zijn), maar nogmaals, zelf haal je daar absoluut geen enkel voordeel aan. Het geeft alleen een hoop miserie voor de tegenpartij. En zoiets doen, enkel om de tegenpartij te pesten, vind ik maar bedenkelijk.

Het formulier is bindend, tenzij u een tegenbewijs heeft van gelijke waarde. Dus als u geen foto's heeft, of getuigeverklaring (en dan nog), dan zat de man aan het stuur. Een eenzijdige verklaring van u zal het nooit halen t.o.v. het formulier. Trouwens, u heeft dat formulier mede ondertekend.

De omvang van de schade zal bepaald worden door uw verzekeraar.

Terug naar “Verkeersongevallen”