omnium polis

sdeltombe
Topic Starter

omnium polis

#1 , 31 jan 2013 20:18

Vorige week kochten we een nieuwe wagen en gingen meteen langs bij de verzekeringsmakelaar voor het aanvragen van een nummerplaat en een omniumverzekering. De nummerplaat was snel in orde, maar de definitieve polis (BA + omnium) laat nog altijd op zich omdat de makelaar zich al tweemaal vergist heeft. Ik heb dus nog geen betaling kunnen uitvoeren. We hebben wel een voorlopige groene kaart gekregen.
Nu is mijn vraag: zijn we volwaardig verzekerd indien we een ongeval in fout tegenkomen? Of zal de verzekeringsmaatschappij het feit dat de polis nog niet definitief is en nog niet betaald is als excuus gebruiken om aan hun verplichtingen te proberen te ontkomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2013 21:22

Maar contract is wel al getekend?
Ik denk dat wij nog nooit een contract betaald hebben bij afsluiten.
Gewoonlijk stuurden we aankoopbewijs per fax naar onze makelaar die een fax terugstuurde met het groene document en dag erna kwam per gewone post dan wel de groene kaart en weer enige tijd daarna de factuur.

sdeltombe
Topic Starter

#3 , 31 jan 2013 21:43

Het contract is nog niet getekend, omdat het nog altijd niet in orde is. Dus niets getekend, niets betaald.

Reclame

freelance

#4 , 31 jan 2013 22:00

Als ik zo eens mijn groen formulier bekijk , dan zie ik daar op staan :
" Deze kaart is een verplicht boorddocument en bewijst dat uw voertuig in burgerlijke aansprakelijkheid onbeperkt verzekerd is .
Deze groene kaart is het officieel bewijs van verzekering ".

Uiteraard zal een voorlopige , een beperkte duur hebben .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

sdeltombe
Topic Starter

#5 , 31 jan 2013 22:11

Maar hoe zit het met de omnium verzekering? Dat is in principe een extra verzekering die los staat van de BA en de daarbij horende groene kaart.

freelance

#6 , 31 jan 2013 22:50

Indien niet vermeld op groene kaart , en nog geen overeenkomst met verzekering , mag u er van uit gaan dat omnium nog niet zal gelden . BA wel .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

basejumper

#7 , 03 feb 2013 18:55

Is er een verzekeringsvoorstel/-aanvraag op papaier? In de meeste gevallen voorziet dat eveneens een voorlopige dekking tot definitieve aanvaarding.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”