Gisteren ongeval gehad in de antwerpse haven.
Ik sta op een zijbaan te wachten om op een hoofdbaan rechts op te draaien, bord B1 en haaien tanden geven aan dat ik voorrang dien te verlenen. Hoofdbaan bestaat uit 2 x 2 rijvakken op en afgaand verkeer. Ik wens rechts af te slaan wat zal gebeuren via een invoegstrook, vlak naast deze invoegstrook loopt het rijvak. Ik laat het links afkomende vrachtverkeer passeren, net wanneer ik op de hoofdbaan wil oprijden komt er plots rechts van mij op de invoegstrook rijdend een vrachtwagen die dus in tegen overgestelde richting rijdt en hij ramt de front van mijn wagen met zijn opligger. In plaats van zijn normaal af te leggen weg te volgen (het rechtse rijvak), hij heeft in eerste instantie de witte doorlopende lijn van de rijvakken overgestoken en daarbij dan nog eens de witte lijn overlopen van de invoegstrook en dit alles in tegenovergestelde richting.
Mijn vraag is, bij vaststelling door politie hebben ze verzekerd dat ik dit zeker win, daar de vrachtwagen aan het spookrijden was, echter ik heb twijfel omdat ik mij op een hoofdbaan wou begeven. Kan wel gestaafd worden met foto dat ik slechts 20cm de haaientanden was gepasseerd.
Wat denken jullie hiervan?