scooter ongeluk met fiets

justice4ever
Topic Starter

scooter ongeluk met fiets

#1 , 17 jan 2013 02:43

Op 9 september heb ik een scooter ongeluk gehad met een fiets. De fietsgebruiker had aangegeven op de schadeformulier over dat ze fout zat en ook ingevuld dat ze verzekerd was.

Rechtsbijstand van mijn verzekering ging er op onderzoek uit en ze was niet verzekerd. Vervolgens in overleg met mij gingen ze een speciaal onderzoek doen of er nog wat te halen valt bij haar. Maar ze had geen koopwoning enzo... ik heb er geen verstand van hoe dat gaat maar dat is wat mijn verzekering bij mij heeft gemeld.

Ik zelf heb moeten revalideren en uiteindelijk 50% gescheurd pees en die ooit dus helemaal scheurt en er operatie moet plaats vinden.

Nou, heb ik contact gehad met rechtsbijstand en die zegt dat ze uit hun fonds mij 500 euro willen betalen en dat zij dan klaar zijn met de zaak en dat ik het verder kan gaan afhandelen met haar.

Mijn vraag is kan ik meer geld van hun vragen en is dat gebruikelijk om meer geld te vragen van hun fonds??? Want ben alleen aan eigen risico 440 euro kwijt. Verder revalidatie van 6 maanden en een pees die gescheurd is voor 50% en blijvende pijnklachten.

UITEINDELIJK zegt mijn verzekering dat zij niet verzekerd is en dat er niks van haar te halen valt en dat het geen zin heeft??? Ik heb er geen verstand van maar moet ik met die 500 euro akkoord gaan of kan ik meer eisen of kan ik het anders aanpakken??? Het gaat mij niet om het geld maar ook om dat de fietsgebruiker helemaal niet meer reageert ook op verzekering en dat zij onderzoek moesten doen... ik vind het erg dat fietsgebruiker er zo makkelijk mee wegkomt. Iemand die advies voor mij heeft

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2013 10:31

Is er politie bijgekomen en heeft die PV opgemaakt?
België of Nederland?
Sedert wanneer moet een fietser in het bezit zijn van een "koopwoning" om de kosten te kunnen betalen?

k.b.

#3 , 17 jan 2013 10:35

Als U verzekert bent voor rechtsbijstand met uw scooter dan dient uw verzekering uw rechten te verdedigen.
Voor de fietser treed normaal zijn familiale verzekering op (zo hij die heeft tenminste , ogenschijnlijk niet dus)

Uw verzekering dient dus deze fietser te laten veroordelen tot het betalen van de schade / vergoeding naar U toe.

Dat deze fietser (vandaag) uw schade niet kan betalen doet voor deze procedure niets ter zake ...
Ok het zal er toe leiden dat je misschien niets zal uitbetaald krijgen door de tegenpartij ...

Uw verzekering doet u een commercieel voorstel ... gezien de kosten die ze hebben aan deze procedure (en de kans dat er baten zijn voor U) oordelen zij dat ze u misschien beter 500 euro aanbieden ...

Vrije keuze raadsman in uw polis ?

k.b.

Reclame

scorpioen

#4 , 17 jan 2013 10:43

Een rechtsbijstandsverzekering bevat vaak een bepaling waarbij de verzekeringsmaatschappij, als de tegenpartij insolvabel is, u een bepaald bedrag betaalt. Lees uw polis eens na.

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 17 jan 2013 16:50

Ongeval op 9 september 2012 en nu al wil de verzekering afsluiten? Dat lijkt mij snel.

Bent u al langs een geneesheer van de verzekering geweest? Is uw schade al geconsolideerd?

Bovendien kan u gerust aandringen op een procedure en ook als na de procedure de tegenpartij insolvabel blijkt, kan je nog beroep doen op de dekking onvermogen derden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

justice4ever
Topic Starter

#6 , 19 jan 2013 17:02

Bedankt voor de reacties.

Nee, de politie is er niet bij gekomen, maar we zijn wel naar de politiebureau gegaan waar de schadeformulier is ingevuld en tekening gemaakt. Gebeurd in NL

Ik heb 6 maanden moeten revalideren en daarnaast is mijn linkerschouder gewricht voor 50% gescheurd en heb ik nog pijnklachten voor de rest van mijn leven en er moet nog operatie hoogstwaarschijnlijk plaatsvinden wanneer de pees verder scheurt...etc

Kan/moet ik dit allemaal laten gaan en dat voor 500 euro en omdat het fietser betreft die niet is verzekerd en niets van zich laat horen? Nee, het gaat mij niet om het geld en ook wel, maar om dat de fietser er zo makkelijk mee wegkomt. Tegenpartij heeft helemaal niets van zich laten horen en rechtsbijstand moest dus hun team inschakelen om te kijken of er wat te halen valt bij de tegenpartij.

Wat kan ik het beste doen??? Gewoon via rechtsbijstand vonnis uitbrengen omdat ze niet reageert en persoonlijk verhalen of verzekering vragen om mij meer geld te geven want dat vonnis gedoe maakt geen kans in dit soort gevallen omdat het een fietser is die niet verplicht is zich te verzekeren ofzo??? excuus niet zoveel verstand en van rechtsbijstand om dat ze het willen afkopen vertrouw ik het niet van dat ze het ff lekker willlen afschudden.

Franciscus

#7 , 19 jan 2013 18:24

Vraag stellen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105

#8 , 19 jan 2013 19:58

Door het Hollandse taalgebruik (koopwoning) was al duidellijk dat het niet in België kon zijn.

Terug naar “Verkeersongevallen”