Vluchtmisdrijf, serieuze schade.

Benjamin A
Topic Starter

Vluchtmisdrijf, serieuze schade.

#1 , 22 okt 2012 13:06

Beste,

Ik werk in een discotheek en we hebben een personeel parking, door overbevolking op die parking werden we gedwongen ergens anders te parkeren (vooraan aan de straat, waar de kans het grootst is dat er iemand op de auto rijd) vlak voor het begin van de prive betaal parking.
Nu is er deze nacht iemand op m'n auto gereden met een serieuze deuk die de hele rechterkant van m'n wagen in beslag neemt. Parkeerwachters waren al weg en voor zover ik weet zijn er geen getuigen. Politie ter plaatse geweest, die hebben een pv opgesteld. Ik naar de verzekering, die willen niets doen voor de schade te betalen (betaal 2300€/jaar verzekering trouwens).

Een paar vragen:
Kan men personeel verplichten buiten de prive parking te gaan staan?
Kan ik dan eventueel de familiale van de zaak aanspreken? (werkgever)
Is er nog een mogelijkheid om het zelf niet te moeten betalen...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 22 okt 2012 15:01

Indien u een omniumverzekering hebt, dient deze u uit te betalen. Indien enkel BA, dan niet. Aan het bedrag dat u betaalt leid ik af dat u ofwel een zeer dure wagen hebt ofwel effectief een omniumverzekering hebt.

Tenzij u een gepersonaliseerde parkeerplaats hebt, dacht ik dat uw firma niet verplicht is om een parkeerplaats te voorzien.

Of u effectief door de firma verzekerd bent om te parkeren aan uw werk? Controleer arbeidsvoorwaarden. Ik dacht dat meestal woon/werk verkeer door de firma gedekt moest worden.

Mogelijk om zelf niet te betalen? Ja: u laat uw wagen niet herstellen. Dit kan natuurlijk enkel indien uw auto nog altijd "road worthy" (rijklaar) is.

lohabra

#3 , 22 okt 2012 23:14

Ja: u laat uw wagen niet herstellen. Dit kan natuurlijk enkel indien uw auto nog altijd "road worthy" (rijklaar) is.
Hangt er van af wat u daaronder verstaat. Immers:
81.6.2. Een motorvoertuig mag aan de buitenkant geen beschadigingen vertonen die de gevolgen van ongevallen kunnen verergeren.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”