Dit ganse verhaal ruikt naar regelrechte verkeersagressie .... in zo'n geval lijkt het me eerder raadzaam om meteen 101 te bellen, en bij een aanrijding asap de gegevens van een getuige te noteren. De getuige hoeft zich niet te moeien, of tijd te verliezen. Als je maar z'n gegevens hebt waar de politie hem kan bereiken voor een eventueel verhoor.
Nu kennen we jouw versie van de feiten. Oordelen zal aan de rechter toekomen bij betwisting. Maar om iets of wat een gefundeerd antwoord op je vraag te kunnen formuleren:
1) Is de politie ter plaatse geweest?
2) Wat stond er exact op het EAF geschreven, aangekruist, geschetst?
3) Waren er getuigen? Heb je hun contactgegevens, zodat de politie hen desgevallend kan verhoren?
Een eerste lastige vraag die men je mss ooit gaat stellen, is waarom jullie beiden (jij en de tegenpartij) niet meteen zijn gestopt na de eerste tik. Dus toen tegenpartij tegen jouw linkervoorkant tikte en tegen je linkerbumper vooraan schuurde. Er was dàn al een aanrijding, dus dàn al moesten in feite de nodige gezamenlijke vaststellingen gedaan worden. Als op dat moment de tegenpartij moest doorijden, pleegt hij vluchtmisdrijf en kan je daarvoor klacht indienen.
Hey lohabra,
alvast bedankt voor de snelle reactie!
1) ik heb meteen de 101 gebeld terwijl mijn vriendin de eerst volgende wagen heeft tegen gehouden voor getuigen.
2) de bestuurder van de tegenpartij wijgerde meteen een EAF intevullen dus heb ik zelf de vakjes ingevuld:
Voor mezelf: Botste op achterzijde voorganger die in dezelfde richting en op de zelfde rijstrook reed.
Voor de tegenpartij: A) Reed in dezelfde richting en op een ander rijstrook
B) Veranderde van rijstrook
C) Haalde in
D) Kwam op het weggedeelte bestemd voor het tegemoedkomend verkeer
Bij opmerking E) Haalde in op een kruispunt
3) we hebben van 2 mensen van de eerst auto de telefoon nummer, naam & adres. (ik heb de verzekering gevraagd of ik zelf contact mag nemen met de getuigen omdat ik niet alteveel vertrouwen heb bij de politie)
de agenten die de pv opmaakte zeiden me zaterdag (dag van het ongeval) dat ze de PV gingen intypen en ze me op dingsdag 3dagen later zeker een copy in de brievenbus zouden bezorgen.
vandaag (maandag) ging ik naar het politie bureau waar de agenten me een kaartje van hebben gegeven... en de persoon achter de balie wist me te zeggen dat de agenten die de pv zouden intypen pas vrijdag terug op de bureau zouden zijn
Dus... wanneer zouden ze de tijd nemen om de getuigenen te verhoren? en zoude ze dan nog exact kunnen verklaren wat ze gezien hadde?
waarom ik niet meteen gestopt ben is omdat de bestuurder van de tegenpartij nogmaar net ingevoegd was (na de 1e aanrijding) en er juist genoeg plaats was voor zijn wagen (Tussen mijn wagen & de wagen die voor mij reed)
en het is maar 1 rijstrook dus zouden we het verkeer hinderen (dacht ik)
Waarop hij besloot om zijn remmen volledig toe te gooien.
waarschijnlijk om de schade van de vorige aanrijding kwijt te raken
ik ben wel blij dat er op zijn zijkant nog duidelijk verf van mijn wagen tezien was die het voor de politie bevestigde dat hij me eerst vooraan geraakt heeft.
als er nog vragen zijn of onduidelijkheden
hoor ik het graag! en antwoord ik zo snel ik kan!
Mvgn,
Kevin.