Vandaag heb ik met mijn wagen een aanrijding gehad met een wielrenner. Ik moest met de wagen een kruispunt oversteken dat gekruist werd door een fietspad. Ik zag een oudere vrouw aankomen met de fiets en ben gestopt voor de haaientanden om haar te laten passeren. Toen ze gepasseerd was zag ik niets meer aankomen en wilde ik vertrekken. Op dat moment zag ik opeens een wielrenner tegen hoge snelheid op het fietspad aankomen. Ik remde onmiddellijk, maar de wielrenner kon me niet meer ontwijken. Hij schampte met zijn pedaal tegen mijn voorste nummerplaat en kwam ten val… Ik ben uitgestapt om te kijken hoe het met hem ging maar hij stond onmiddellijk recht (enkel geschaafde elleboog). Hij vroeg om een aanrijdingsformulier in te vullen, maar aangezien ik dat niet in mijn wagen heb, hebben we gsm nummer uitgewisseld en zijn we vertrokken…
Mijn vraag is nu de volgende. De wielrenner zei me dat zijn frame gebarsten was. Ik heb gekeken en zag idd een paar mini scheurtjes in de verf (ik weet nu niet of het dan kapot is of niet). Hij zou me bellen als er schade zou zijn. Ik vraag me nu af ofdat, als hij me belt om te zeggen dat er bvb 2000 euro kosten aan de fiets zijn (het zag er een redelijk dure uit), hoe ik dit dan best aanpak? Als de kosten beperkt zijn wil ik het uiteraard zonder verzekering regelen. Maar als de kosten aanzienlijk zijn, spreek ik dan mijn autoverzekering aan? Of probeer ik het bij mijn familiale verzekering? Of…?