Voetbal op auto.

Shyboy1234
Topic Starter

Voetbal op auto.

#1 , 19 sep 2012 11:34

Goedendag,

aantal maanden geleden was ik met een paar vrienden op het speeltuin wat aan het overschieten met een bal en perongeluk stuiterde de bal naar een auto.
auto stond ook fout geparkeerd, totale bedrag wat ik aan de verzekering moet betalen is 1125.
Ik was op dat moment nog niet aansprakelijk verzekerd dus vandaar dat dat bedrag uit mijn eigen zak moet komen.
Aantal dagen geleden heb ik een regeling getroffen met de zekering (150 euro per maand), na een paar dagen krijg ik een akkoord per brief (moest me handtekening zetten etc).
Heb het netjes opgestuurd !
Dan krijg ik vandaag nogmaals een brief binnen dat de "client" niet akkoord gaat met de regeling.
ze vragen het bedrag in 3 termijnen te voldeoen, 375 per maand.
Ik ben nog maar een student, heb geen baan.
Sta totaal radeloos op dit moment.

kan ik hier wat tegen doen ?.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 sep 2012 12:21

Of dat de auto verkeerd geparkeerd stond of niet doet niet ter zake.
De brief die u ontvangen heeft (150€/maand) was waarschijnlijk een voorstel van de verzekering naar zowel u als de eigenaar van de wagen. Akkoord moest waarschijnlijk door beide partijen gegeven worden, en de tegenpartij ging niet akkoord. Afbetalingsplan kan maar mits akkoord schuldeiser, deze kan zelfs de volledige som meteen opeisen, die u dan zou moeten betalen.

Shyboy1234
Topic Starter

#3 , 19 sep 2012 12:46

Dat dat er niet toe doet snap ik.
ik kan helaas niet 375 euro per maand missen, dat is amper me inkomen.

wat kan ik nu gaan doen ?.

Reclame

Turaki

#4 , 19 sep 2012 12:52

Oftewel de tegenpartij trachten te overtuigen met een ander voorstel dat u wel aankan;
oftewel hulp vragen om dit te betalen.

Houdt er rekening mee dat, indien u niet betaalt, men (via de rechtbank) beslag kan leggen op uw goederen, en in uw geval (ik vermoed dat u als student nog bij uw ouders gedomicilieerd staat) wil dit zeggen op de goederen van uw ouders.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2012 18:09

Hebben uw ouders geen familiale verzekering?
verzekeringen die u best afsluit: familiale verzekering, een rechtsbijstandsverzekering als u een voertuig hebt een verzekering deelnemer in verkeer en indien een woning een brand/inboedelverzekering.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 sep 2012 23:30

De ouders van de student zullen moeten betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Kingfisher

#7 , 20 sep 2012 12:41

De ouders van de student zullen moeten betalen.
Als je 18 bent, draai je zelf op voor de kosten, niet de ouders. Wel is het zo, dat u misschien onder de familiale van uw ouders kan vallen. Maar dan had u dit wel eerder moeten melden aan de verzekeraar.

Blijkbaar is de schuld al bepaald, ligt de omvang van de schade vast, en gaat het hier enkel om de betalingsmodaliteiten. De tegenpartij kan inderdaad alles in één keer opeisen, op voorwaarde dat ze een uitspraak van een rechter hebben. Maar dat kost veel meer dan het schadebedrag. Daarenboven kost dat tijd, en zal de rechter hier zeker ook een betaling in schijven opleggen.

Als u die 375 niet kan betalen, maak dat dan duidelijk aan de tegenpartij, begin alvast met te betalen wat u kan, om uw goede wil te tonen.

Hun alternatief (rechtbank, duur, tijdsverlies, geen zeker resultaat) is geen logisch alternatief.

Mariette

#8 , 20 sep 2012 19:01

U kan lenen bij uw ouders en aan hen 150 per maand terugbetalen misschien?

meesje

#9 , 20 sep 2012 22:28

Als de student bij zijn ouders is gedomicilieerd zullen zij moeten betalen aangezien er anders beslag op hun inboedel wordt gelegd....
Zo heb ik indertijd enkele keren mogen betalen voor de fratsen van mijn meerderjarige studerende kinderen (studentenfeestjes die ineens deficitair bleken achteraf toen Sabam op de proppen kwam.....).
Wij hebben als ouders toen braaf moeten betalen......
Waar een weg is is een wil.

Terug naar “Verkeersongevallen”