Gebruikelijke termijn om expert aan te stellen.

davyc
Topic Starter

Gebruikelijke termijn om expert aan te stellen.

#1 , 18 sep 2012 13:11

Vorige week heb ik een ongeval gehad (er was een aanhangwagen tegen mijn geparkeerde auto gebotst)

Ik kan nog met de auto rijden (maar als het regent komt er onderaan de deur water binnen) Nu heeft mijn verzekering me laten weten dat het nog 3 tot 4 weken kan duren voor er door de tegenpartij een expert aangesteld wordt. Is hier geen termijn op? Wat kan ik doen om dit te laten versnellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 18 sep 2012 13:44

Spijtig genoeg niets. Indien uw wagen niet meer rijklaar was, had deze op de parking van een garage blijven staan en werd de verzekering van de tegenpartij €x per dag aangerekend voor het mingenot. U kan wel eens horen bij uw verzekering of u recht hebt op een kosteloze vervangwagen gezien uw huidige wagen "lekt".

Ignace

#3 , 24 sep 2012 10:15

Er kan louter ter informatieven titel verwezen worden naar art. 67, § 2 Verz.W dat stelt dat de sluiting van de expertise of schatting van de schade moet plaatsvinden binnen de 90 dagen volgend op datum aangifte schadegeval. Wanneer er betwisting is behelst deze termijn 90 dagen na de datum waarop de verzekerde zijn eigen expert aangeduid heeft. Dit is echter de termijn wanneer u als verzekerde van uw eigen maatschappij betaling dient te bekomen. Een andere termijn bestaat er niet. Louter volledigheidshalve kan er op worden gewezen dat elke schadelijder, doch ook maatschappijen bij het bepalen van de omvang ervan, zo snel mogelijk schadebeperkend dienen op te treden. Dit komt uiteindelijk ook hen zelf ten goede, wanneer nadien verhaal wordt gezocht op een aansprakelijke 3de en deze de intresten betwist om reden dat het te lang geduurd heeft.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”