Hoi,
14 dagen geleden ben ik uit de bocht gegaan op de bewuste afrit.
Reden: te hoge snelheid => logisch: er staat nergens aangegeven dat dit zo'n gevaarlijke bocht is (iedereen weet dat blijkbaar, behalve ik).
Zowel politie als takeldienst bevestigen dat:
- er hier dikwijls ongelukken gebeuren,
- het een scherpe bocht is,
- het een glad wegdek is,
- er een te korte voorsorteerstrook is,
- het paaltje dat ik omver reed, meer plat ligt dan recht staat.
Als ik op google zoek, dan kom je tot een reeks ongevallen op de bewuste afrit. Hij staat zelfs genoteerd als zwart punt. In 2008 wordt naar het schijnt dan ook de voorsorteerstrook verlengt.
Waarom kan er nu dan nog geen bord staan die aangeeft dat je drastisch moet vertragen op de afrit, zoals in het Antwerpse overal het geval is.
Een week na de feiten stond het verkeersbord (voor de tegenovergestelde rijrichting: een enkelrichtingsbord) al terug recht, maar een snelheidsbeperking in de juiste rijrichting dat staat er nog steeds niet.
Als dat er had gestaan, dan was ik niet zo verschoten toen ik aan de bewuste afrit kwam en was ik niet uit de bocht gegaan.
Ik zou dit nu willen aanvechten, vermits ik vind dat de overheid hier in de fout is, door hier geen duidelijke signalisatie te zetten, aangezien ze weet hebben van de reeks ongevallen die er gebeuren.
Kan iemand mij hier advies over bezorgen, of meer info over de frequentie van ongevallen enzo.
Alvast bedankt,
Mvg.
Philippe